Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

PLÖTSLIGT SÅ......

Av Susanne Leijon - 30 augusti 2012 07:23

Sitter det bara där det man har ältat.....


Gruppträning igår och vädret var ju bara helt ljuvligt, tyvärr medförde det XXX antal myggjäklar med så det gällde att inte stå still för länge med doggsen.


Lotta är ju fortfarande inte helt ok i sin rygg så hon undrade om inte jag kunde köra Änzo lite   , och med tanke på vilken liten navelsträng han är så kunde det ju bli intressant  .


Under tiden som hon gick en runda med honom så fick ju hans mamma komma ut lite och hur lycklig kan en hund vara egentligen  .

Vad man än ska träna så är hon lika lycklig!

Igår körde vi FF, läggande och ställande under gång, skall och kryp.

Allt genomförs i full entusiasm och även om det är lite väl mkt på i ff till en början så har hon numer raka fina sättanden, lite plogning finns kvar men jag bryr mig icke nämnvärt.

Läggande och ställande under gång gör hon jättefint, skallet var väl sisådär igår men krypet var ju i vanlig ordning mkt bra   .


Lagom till jag var klar så var Änzo rastad så utrustad med hans bästa boll äntrade vi planen. Gick ju sådär i början för mojjan var ju rätt nära, men snart insåg han ju vem det var som hade bollen och lungorna...hehehe

Duktig kille!! Han fick både LF, inkallning, läggande, ställande, som han aldrig gjort tidigare, men det blev bra till slut   och krypet.

han fick till ett par riktigt fina krypsteg emellanåt, han har ju aaaningen brått lille herrn men det ska nog bli bra så småningom.

Kan ju säga att han blev rätt trött i tittorna efter den träningen, ett nytt sätt, mina kommando är lite olik Lottas, men han försökte verkligen  .


Bizzie bumla sen då. Lotta kommenderade runt oss och början var lite väl speedig men efter att ha gått ett tag så blev det riktigt bra!! Bra kontakt och det belönas naturligtvis. Raka fina positioner.

Sättandena är fortfarande lite väl sega, men de är bättre än innan och det är viktigast!


Framförgåendet gick ut lite snett, drog lite åt Lotta och Cina men med lite hjälp av koppel och röst fick jag in henne så hon var lite mer rakt framför mig. Ställandet helt ok!


Läggande under gång, och här har hon full koll på vad hon ska göra   så på första där la hon sig själv.

Gör om och gör rätt och damen får man lura lite, men vilket läggande det blev sedan då! Kabang tydligen   .


Inkallning och här tackar jag Vicky för tipset att när jag gått ut och vänt upp,kommenderingen kommer, då går jag ett par steg mot henne precis som att jag är på väg tillbaka för att sedan stanna och kalla in henne.

Första glömde jag säga fot till henne när hon kom så då sladdade hon in lite för långt bakom.

Så en gång till och ja 10 p!!  


Hoppet ja så jäkla fint, och enligt Cina så hade hon en kanon hoppteknik med.

Men första där lyssnade hon på Lotta så när kommandot kom så hoppade hon så glatt så. Gör om och gör rätt!!


En budis till Cina och jädrar vad hon drar på för att sladda in snyggt och fint i helt rätt position  .


Innan de andra kom hade jag tränat lite hålla fast apporten och sitta samtidigt, sakta men säkert går det framåt.


Plats blev det ingen igår, så jäkla mkt mygg.


Grymt nöjd med lilla grå igår!!!!!!


Ikväll är det skyddsträning på agendan så vi får hoppas att det jäkla vädret som är just nu..eller precis varit håller sig från Burlöv  .

Go torsdag på er!!

 

 
 
Nina

Nina

30 augusti 2012 09:21

Det är som jag alltid har sagt - man borde få 2 försök alltid *moahahaaa*. Härligt iaf att träningen kändes bra :)! Sicken service att köra Änzo åt Lotta - såg ju ut att funka finfint dessutom. Håller tummen för att regnet och åskan lämnar området innan kvällen! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

30 augusti 2012 09:45

Hade inte varit fel..eller bäst av tre,hahahahaha.
Men hellre glädje att utföra än ingen vilja alls!
Ja han insåg att "mormor" kunde var rätt kul att hänga med trots allt...man fick ju bollen.
tackar för tumhållning gällande väder för kvällen, det ljusnar ju lite så vi hoppas det fortsätter så...// Kramkram

 
Marre med flock

Marre med flock

30 augusti 2012 11:50

Här klaras bara av att bära korta stunder annars strejkar ryggen . Äh, lite hjärnjumpa och rally kommer göra R gladare. Det är ju nytt för honom också, som sagt och nu har han ju inte matte bara för sig självt, men det ger med sig om några veckor, så de är ingen fara. Och skogsbesök blir här ofta, då vi har turen att ha en skog i närheten :) Kram

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Susanne Leijon

30 augusti 2012 12:49

Hmm strejkande rygg vill man ju inte ha.
Klart det är mkt för R nu och när allt nytt lagt sig så....;-)).
Vi har oxå rätt nära till skogen och det finns inte mkt som slår härliga skogspromenader inte.
Kramkram

 
Ingen bild

Cina

30 augusti 2012 13:43

lite avundsjukt kunde jag konstatera att hon både håller höjd och längd när hon hoppar lilla BizzieBuz :) Såg mycket snyggt ut :)

håll nu fast i att träna bort tjuvtendenserna så blir det här riktigt riktigt bra :)

Susanne Leijon

30 augusti 2012 15:09

Inga islag där inte:-))). KUl att det även SER bra ut.

Tjuverierna ska vi göra allt för att hålla borta, och jag kan inte mer än hålla med att det känns precis som du skriver:-))).
Hon är en duktig liten grå den dära goa Bumlan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards