Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Susanne Leijon - 17 augusti 2012 07:24

som hittade rätt i hålet, kan man väl sammanfatta gårdagens träning med Bizzie   .


Magnus och Jag och Vicky var den enorma skaran igår och innan Vicky kom så hann jag köra igenom lydnadsmomenten inför Magnus och Qass uppkörning.

Såg RIKTIGT bra ut! De har verkligen fått till lydnaden de där två, jätteroligt att se!


Bizzies tur och vi började med en plats ihop med Qass. Hon lägger sig tillrätta med rumpan ganska fort men tröttnar på att ligga där  , efter ett tag så då reser hon sig, men kommer lixom på att oups....detta var inte rätt och med ett ligg så ligger hon sedan jättebra. Men det hjälper ju inte på en tävling inte, så nu ska vi köra plats i tid och otid och damen ska inte ens fundera på att resa sig   .

Efter platsen filade vi på lydnanden, lite mer krav på snäckan  .

Fokus igår låg på  halter, vändningar, backa, se till att rumpan den ÄR med i alla svängar, raka sitt, snabba sitt och ligg, dra upp, kommendera och belöna, och jädrar vad den lilla damen hon fick tänka  .

Rätt långt pass och tillslut gick ögonen i kors på henne   , men hon insåg vinningen av att faktiskt tänka till och göra rätt. Bollen!!!


Shotti och Yohnsson kom ut och körde framåtsändande där fokusen låg på lite olika delar i momentet, men det blev jättebra för de bägge!

En sak kan man ju snabbt konstatera och det är att Yohnsson kommer ALDRIG att bli vuxen  .


Magnus körde lite överfallsträning men bara kontrollbitarna i det momentet, och det tackar ju jag för då jag skulle agera figge  . Qass tyckte allt det var liite konstigt att det kom fram en tjej bakom containern...men hon är ju inte farlig  , men nästa gång så.....

Kontrollbitarna hade även de gått jättebra, så nu hoppas vi verkligen på ett godkänt prov !


Bizzies tur igen och nu var det skydd för henne.

Vi ankrade fast linan i staketet, satte fast damen och ställde sedan upp. Koll på matte och då kommer pass på och fröken hon far fram mot Magnus och jag går undan. Lite undrande först varför inte jag höll i nån lina bakom men det släppte hon snabbt och gör ett jättefint byte/försvar. Går direkt in i skall när Magnus står still och agerar när han agerar  .

Blev ett par omgångar och till slut, även om hon var trötter i lilla valnöten så fick Magnus henne lite "förbannad " och då fick hon igång ett än bättre skall. Hon kan lillsnäckan! Finns en hel del i henne och det känns jätteskönt!


Avslutade hennes träning med att lägga henne för bevakning och de första där har hon lite koll på mig, eftersom jag går ju undan men med lite påminnelse från Magnus så är hon med honom igen, upp bra och bra bett i kudden!

Slutade med att Magnus själv kommenderade henne ligg och poff, snabba lägganden minsann, och ingen notis alls om var jag var  , för att sedan agera direkt när Magnus bjöd kudden till henne.


Ulla fick igår endast komma ut och leta upp en boll bland tistlarna, som Alexandra råkat slänga in och naturligtvis hittade hon ju den, och sen en promenad, men hon verkade rätt nöjd med det oxå.


Riktigt nöjda med träningen var vi alla och som brukligt först en runda med flickorna och sedan en med Qass innan vi rullade hemåt.

Lite impad av Bizzie för hon drog bort mot en megafågel som var i dammen och som var på väg att lyfta, men snäckan hon tvärvände på min inkallning  .


Ananrs så är det ju fredag idag, yippeeee och lite påfyllning i kyl och frys får det bli, hundrastning, sen tror jag bara att det blir soffhäng minsann.

Go fredag önskas!

 


Ovido - Quiz & Flashcards