Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Susanne Leijon - 2 augusti 2012 07:19

Precis lagom hundträningsväder igår kväll. Sol, lätt bris, lagom varmt och i stort sett obefintligt med mygg  . Samtidigt gjorde ju detta att vår stooora appellplan var fylld med folk och fä  .


En liten runda först ihop med Änzo och Lotta och Bizzie kunde verkligen retas med honom eftersom han var kopplad, lekinviter för att sedan haha du kan inte ta mig....lilla knastfian  .


Bizzies träning igår blev naturligtvis linförighet, som började med lite koncentrationsövningar och fotingångar  , så fröken lixom är med och JA det är hon.

Framförgåendet där var hon väldans intresserad av Lotta och Änzo som var en bit bort så utgången blev lite sned, men ut gick hon och var ute i kopplets längd med i stort sett hela tiden. Halvsnett ställande men bättre än tidigare gånger så litet framsteg för var gång  .

Apporteringen ja där grejar jag fortfarande med ingångarna eller ja den biten är ju egentligen klar men hon släpper apporten när hon sätter sig. Tar upp den igen när jag säger till henne för att släppa igen när hon sätter sig.

Prövat en massa olika grejor som inte rikitgt gett den respons jag önskar så nu har jag fått än mer tips att pröva   , så lillan kommer inte att vara sysslolös inte,hehe.

Får jag bara till det sista sen jädrar ska väl momentet ge rätt höga points  ...full fart ut, bra gripande, vänder upp direkt lika bra fart in, inget tugg, vänder upp och sätter sig rakt och fint men släpper där...


Hoppa fick hon oxå göra och jadå hon gör det bra, men om jag inte lägger något en bra bit ut..rakt i förhållande till hindret så sätter hon sig väldigt snett på andra sidan...så här kommer hon icke heller vara sysslolös,hihi.


Hon fick även en ensam platsliggning och den lilla damen hon ruttnar rätt fort på att ligga där, men efter en tillsägelse och omläggning så ligger hon, men det ska man ju inte behöva och framförallt ska det inte bli en vana......


Ulla hon fick träna ff och det kändes hur bra som helst  . Bollen i ärmhålan och liljeholmens är inte helt med, för hon blir fortfarande lite paff när bollen bara dyker upp   

Sen fick hon pyssla runt med sin boll och hitta lämpliga offer som kunde tänka sig att kasta iväg bollen. Hon är för söt när hon lägger bollen sidan om den utvalde, och om denne inte är med så flyttar hon bollen närmre och närmre och blir såå lycklig när de fattar,hahahah


Lite allmänt snack innan Gosia och jag tog en runda med våra doggs och jag tror minsann att Bizzie blev lite   i Rille. han blev grundligt pussad och fick en massa lekinviter , men han tyckte nog mest att hon var en störig liten skit  .


Ikväll ska det skyddsas minsann   , och Magnus står väl redo

 


Ha en skön   dag!!!

 


Ovido - Quiz & Flashcards