Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Susanne Leijon - 23 augusti 2012 07:19

Är rätt mysigt när man vaknar på morgonen och ser att de bägge fyrbenta ger varandra en liten morgonpuss  , sen börjar Ulla att smågnaga på Bizzie som ligger helt still och bara njuter.

De två är verkligen glada för varandra och det är så skönt att man lyckades stävja Bizzies försök att sätta sig på höga hästar där hemma  .


Vädret igår blev ju bra, även om det kom en jädra    precis när jag skulle gå hem från bussen, så en tur till klubben blev det allt.

Var där inne lite tidigare så de kunde få röja av sig lite innan träning.


Innan alla hade kommit så hann jag med lite apporteringsträning med Bizzie och fokuset ligger på att hon ska sitta still med den i munnen, inte det lättaste inte  , men enträgen, läs moi  , ska väl vinna hoppas jag. Små små framsteg....

Samling då och inte vet jag vad folk hade för planer men det verkade inte som att ngn direkt skulle köra ngt moment där det krävdes folk så då tog jag ut SkrUllan och donade runt lite med henne. Överlag bra och hon börjar fatta att bollen den finns i ärmhålan  . Gör rätt.. så sesam lyft dig.....


Bizzie sedan och för sakens skulle började vi lite med fotingångar och japp!

Bolluppdragning för sen kommendera sitt och ligg...snabba sådana! Jadå..

Sen körde vi hopp, framförgående, plats och en budis.


Hoppet, hela momentet funkade igår..ja inte första kanske, där skulle hon springa sidan om på tillbakavägen..trodde hon    .

Men de andra två, blev riktigt bra...skulle nog påstå 10-mässigt  .


Framförgåendet ja det är ju väldigt varierande kan man ju lungt säga...ut går hon iallafall, men ibland är det väldans snett, i en jädra fart...väldigt laddad redan i fotgåendet..och ibland är det väldigt rakt, behagligare tempo och ett bra avslut! Lite stabilare hade varit kul  .


Platsen, för sig själv och jag stod väl en 5 meter ifrån henne, men hon låg så fint och avslappnat de minutrarna det handlade om  .


En budis till Cina fick avsluta träningen och jag sa till henne att när hon efter att hon satt sig fot, fått kampa med bollen så håll lite i halsbandet för hon tjuvar gärna, men enligt Cina hade det inte behövts att säkra i halsbandet.

Hon hade inte gjort en tendens att försöka tjuva alls och det känns kanon!

Hon drar på i en jädra fart och kastar sig in rakt och fint vid sidan, liiite sakta sättande och här ska jag komma ihåg att jag har kontakt med mottagaren och nickar när hon sitter helt på rumpan. Innan dess ska hon inte ha bollen! Igår blev det bra, men det är inte lätt för mottagaren att se att hon sitter helt på rumpan inte.....  .


Samkväm i stugan och en runda på det, inkl kaninjakt, innan hemfärd så var man även nöjd med den dagen!


Ikväll får vi se, handla lite kanske, städa behövs, vet inte med fotbollskörning än men långrunda ska det oxå bli.


Ha´t

 


Ovido - Quiz & Flashcards