Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Susanne Leijon - 13 augusti 2012 07:25

Helgens fina väder fortsätter  så då kan det ju kvitta lite att det är måndag  .


Om vi blickar tillbaka till helgen så är jag grymt nöjd med mina flickor!


Lotta, jag och Leif o Sanne träffades på klubben vid halv 10-snåret i lördags för lite lydnad.


För Bizzie handlade det mest om halterna, där jag måste tänka på hur jag stannar för stannar jag med vä. ben först så hamnar hon för långt fram och måste backa bakåt in i rätt position, för hon vet var hon ska befinna sig.

Men om jag stannar med höger ben först och lite "släpande" ser till att vänsterbenet kommer intill så blir det fan så mkt bättre  . Dessutom blir sättandena aningen snabbare med, så vad är problemet,hehe


Lotta filmade för att jag det är ju lite lättare att då se själv och tjejan hon går jättefint och det är när hon börjar "klistra" som hon kommer lite för långt fram samt att lilla rumpan då åker ut, så detta ska vi få till, för hon gör det absolut icke hela tiden.

Hon kan faktiskt gå så här:  

 

Framförgående gjorde vi och förutom att hon har liiite väl mkt drag i linan, och ställandet ej är helt rakt så gör hon momentet riktigt bra  ...eller iallafall i lördags  

   

Apportering och där över vi fortfarande på att kunna sitta, ta apporten i munnen utan att resa sig upp, går s a k t a framåt  . Det är väl i stort sett det som är kvar  ...för resten gör hon jättebra!

         

Antiinkallning, och bannemig om hon inte började med att sitta kvar...flera gånger  . Sen fick hon en inkallning, och förutom en liten sladd bakom så gör hon även detta kanon!

Efter den så skulle det ju naturligtvis tjuvas igen  , hehe har jag bara att tillägga.


Hopp och där lägges bollen ut bakom men hon måste sitta innna hon får ta den, så lite kvar där med!

Är man en duktig tjej så får man ju det bästa man vet som belöning...

   


Ulla-Skrullan  , fick ut och öva på en massa tricks hon med och ja lite överladdad i FF  , men det tog sig...

Krypa fick hon göra och den damen har ett helt underbart kryp  

 

Träapportering, hmm lite tugg i tugg där så vi får allt hiva lite boll, så ska damen nog hålla fast träpinnen...

   

Sjunga fick hon och FS:a lite, hon vinglade en del men höll iallafall avståndet och hade inga stopp  .


Lotta och Änzo i ett FF och ja det ser ju inte helt fel ut  

 

Leif och Benzon övade bl.a lite med tungen

 

Och körde FS där två av utskicken blev riktigt bra!!


Väl hemma kom Natta hem från Bulgarien, brun och fin med lite presenter med sig i väskan,hihi Me Like!!!


Lördag kväll och då kom Lotta och Madeleine och fick lite mat i maggen.


Lördag blev till söndag och det var dags för spår på Revinge med gruppen.


Jag traskade ett ca 700 meter långt spår till Bizzie som Ulla sen skulle få ärva. Marken vi hade var ju inte hur stor som helst så....

På det sista benet hade Jonas lagt 4 strängar till Faxe , för han ville med ha förledningsspår,och då med en spets tillbaka så det blev egentligen 8 strängar som snäckan skulle ta sig förbi.


När det väl var dags så utrustad med hanskar, snurrad lina hund handen började spårandet  . Jättefint upptag och iväg gick det. Ett ställe i spåret, örlade hon på en raksträcka så då lilla damen fick hon komma in, jag backade lite i spåret, tack Jeanette, och kommenderade spår till henne...jaja det vet jag väl tycktes hon säga och spårade glatt vidare. Vinklar, då både spets och apport i, grejade hon jättefint, alla pinnar med hem men det går på tok för fort!

Trots handskar och virad lina så glider den och jag hamnar längst ut i densamme  .

Så nu ska hon få testa på lite annat, en hel del svårigheter ska hon få mm mm så får vi se om vi kan få ner farten....

Förledningarna i slutet fixade hon fint. Två av benen kollade hon lite extra på så då fick jag påminna henne om vilken doft hon hade att följa och så blev det!

Nöjd efter avslutat spår

 


Ullas skulle ju ärva Bizzies spår och vid sista lilla pinnen kom jag ju på att jag hade glömt att låta pinnarna ligga kvar    , så för hennes del blev det en pinne och slutet hon skulle hitta   .

Men Ullan hon är ju en säker tjej så hon grejade ju spåret hur fint som helst  . Visade mig var alla pinnar hade legat och blev nog lite extra lycklig över pinnen hon faktiskt hittade  .

Förledningsspåren blev än lite svårare för henne för då hade Jonas och Faxe tagit det tätt följd av Nina och Sabina som hängde med i hans spår, men Ulla var sååå noga, gick sakta för att verkligen förvissa sig om att inte bli av med det. Duktig duktig vit  .


Uppletet sedan då:

Det körde vi på öppen mark men ändå med rätt högt gräs.

Jättenöjd med Bizzie, trots att hon tyckte att hon kunde byta föremål på första skicket. Sprang förbi ett nära på vägen in med ett i munnen, släppte det för att ...eller hur lilla snäckan. Skulle inte tro det!!!

De andra blev bra, tror att hon fick ett tomt skick med men alla grejorna in, inget tugg alls och kamp med mig på basen.

Ett av skicken, där kom Nina, Jonas och Yaxxon bara ett par meter ifrån hörnan, dit hon var på väg, men enligt Jonas så hade hon bara konstaterat att hejhej på er, där går gränsen och där är grejen...jag tar den och in till mojjan.

Duktig liten grå!!!  

 


Ullan sen då:

Säger som Nina...hon gör proccessen kort hon  .

4 skick, fyra grejor, jättefina avlämnanden, inget tugg och enda avdraget från full pott var ett snett sitt.

Mammas specialtjej alla dar  !!!!


Sååå nöjd med dagarna två så måndagen känns riktigt lätt att arbeta!


Ikväll blir det väl körning till fotbollen och jag tror minsann att en långis i bokskogen står på agendan!

Go måndag då!


Ovido - Quiz & Flashcards