Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

HÄRLIG SÖKKVÄLL

Av Susanne Leijon - 1 augusti 2013 07:22

Gruppen bestämde sig för att köra till skogs igårkväll istället för att köra lydnad på klubben.


Lämnade ett soligt Svedala, via Trelleborg, för att inhämta nya passet, och mot Vomb blev det mörkare och mörkare  , regnet kom, men väl framme i Vomb och när man fått på sig lite regnkläder så vips var regnet borta och solen kom fram.

Så det blev ett helt underbart träningsväder och vi var minsann rätt många som var ute med. Rapporterande, sökande och spårande...ja vi är en multitaskingrupp  .


Elin och Perra brukar ju hjälpa till att fylla upp sökarna, och så även igår   .


Rutan vallades under noga översikt av Elin   .


Bizzie var först ut och min plan var att testa av ett tävlingssök. Chrille och Eva hade ju med sig min bur ut, så mamma o Lasse har ngt att stoppa B i när hon blir för dryg  , så den blev ju perfekt som en dold lega, med kamonäten över.

Som sagt tävlingslikt skulle det vara.


Ställde upp henne för första skicket, och jag såg att hon ville vänster ut i rutan, men tyckte då att jag skulle ha henne rakt ut, så två omskick sen så..gick hon lite längre ut för att vika fram till den dolda  . Liite pip, men kom fint tillbaka med rullen, koppla på och sen påvis. Hon hade tydligen rafsat av ena nätet, sett Lotta och då tagit rullen. Hmm så får man inte göra....

Transport in till stigen och nu...Note tomyself.... Bättre att ha lite oavsökt område än att kalla tillbaka två ggr och få för olydnad. Jag hade ju egentligen koll på att hon hade koll  .

Transportering in till stigen, den har jag ju börjat dona med förra gången...alltså att det ska vara ordning och reda, så det var ju det som helt klart var sämst igår. Men det kommer inte bli problem framöver. Jag tappade henne lixom redan på väg till rutan, där jag lät henne dona  .


Nästa skick, tomt. Hon gick fint ut på djupet och letade och in fint till mig igen. Skicka på nästa sida...hmm vilket minne, men tror att det med var tomt.

Sen tomt igen, och hon jobbade fint ute i skogen.


4:de jättefint jobb där med ut på djupet, och sen hördes hennes lilla pip så då förstod jag att figge var hittad och strax efter var hon på väg in med sin rulle  . Bra påvis förutom att jag stöp så sista biten fick hon springa själv.

Sätter sig fint hos mig..jag håller lite avstånd till figgen, sen blev hon rätt paff att hon inte fick nån belöning  .


nästa blev det tankepaus och gick nog inte iväg förrän tredje kommandot men sånt fint skick det blev. Rakt ut i rutan, snyggt framslag, framme hos Lotta och mer eller mindre i farten tog hon rullen och kom in. bra påvis där med.

Avslutade med en tom, även om det egentligen var slut och den blev oxå fin. Bollbelöning hos mig!!!


Jättenöjd med hennes sökarbete   .

Jättenöjd med hennes markeringar och påvis   .


Transporterna jobbar vi vidare på så att de sitter sen så ska vi ut i sökskogarna...på riktigt!!!  .


Gott grillat satt som en smäck efter det och i mörkret rullade vi så sakteliga hemåt.


En helt ljuvlig träningskväll med våra duktiga vovvar, som nu får en välförtjänt vila i två veckor!


                                  Två jobbedar kvar sen så är det S E M E S T E R!!!!!!

                                             

 
 
Nina

Nina

1 augusti 2013 08:13

Vilken kväll det blev :)! Ordning och reda var det ja *hehe*. Det fick vi bakläxa på allihop på lägret. Lyllo som har en stundande semester att se fram emot! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

mariana

1 augusti 2013 08:22

Riktigt härlig kväll och jag försov mig idag ;) Känns lite lyx, faktiskt :-D Två dagar till semester, det går fort, sedan är det bara att luta dig tillbaka och njuuuta :) // Kramis

 
Ingen bild

Susanne

1 augusti 2013 11:35

NINA: Ordning o reda ja...;))
Semester...ja shit så välbehövligt och skönt!!// Kramis

MARIANA: Lyx ska man unna sig lite mellan varven:). Du kan tro det ska lutas tillbaka och njutas;)))/ Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Presentation


Svedalabrudarnas blogg - nothing more, nothing less ;)!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards