Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Susanne Leijon - 7 augusti 2012 07:20

Fint väder och sugen på att göra något hundigt, så Lotta...vill du hänga på...till Törringe och köra lite sökskick?

Och Lotta hade i samma stund suttit och funderat på vad hon skulle göra med djuret...så mitt sms kom väldans passande  .


Så, en liten promenad fram till Svedalas tävlingsruta som är rätt öppen men brant på ena sidan, och så band vi upp hundarna vid varsitt träd. Hade tagit alldeles för lång tid att ha de i bilen och gå och hämta samt så blir det ju lite störning för den hunden som kör att de andra sitter och gapar, för tysta är de icke, nötterna  .


Prinsessan, fick ju börja för att se om gårdagen möjligen kunde upprepa sig....Och det gjorde den   . Ulla min SkrUlla hon for iväg som en dåre, hittade Lotta och sjöng som hon aldrig gjort ngt annat.

4 skick blev det i omgång 1 varav ett fick bli tomt, men se det var ju inga konstigheter.


Änzo nästa och första där jag låg under skynket, kanonbra!! Kollade av, tog sin rulle och in. Sen blev det lite hjärnsläpp för på påviset fick han sin boll och ja......

Ska nog inte träna påvis i detta läget känns det som.

Så inga bollar, för han låser sig rätt mkt och står och väntar på att få den, men med lite hjälp tog han rullen och for in, men så vill vi inte ha det!


Bizzie hon skötte sig oxå jättebra. Lotta låg under skynket på första och hon hittar, går runt och piper lite, kollar på mig MEN hon blir där ute och till slut så börjar hon skälla och tjohoooo, bollen!!!

De andra skicken, där började hon oxå skälla fint själv när hon hade hittat, så det känns jättebra!

Skickade henne tomt på ena sidan och hon gick ut jättefint, gick lite bak och kollade den legan innan hon kom in till mig igen.


Där höll vi och fortsatte vår promenad, som inte blev så lång  , till nästa ruta och där skulle de tre få två skick var.


Bizzie fick börja och även här gick hon jättefint på första skicket. Andra fick jag skicka om nån gång för hon gick bara ut nån meter...försökte tänka om jag gjorde något konstigt, men nja det tror jag inte, men ut kom hon på tredje försöket, och då gick hon jättefint!!


Änzos första klockrent, andra inte så bra...så nu ska det ältas att rullen ska tas direkt hos figgen, inga bollar överhuvudtaget...jäkla hund!


Ulla ja vad säger man.....   , hon tackar verkligen för förtroendet hon  !


En skön spontan träningskväll!!!


Ikväll ska det bli lite skyddseri för Bizzie och Ulla kanske skulle friska upp lägrelydnaden,moahahahahahahah om inget oförutsett inträffar  . 

 



Ovido - Quiz & Flashcards