Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

MÅLILLA OCH ANNAT SMÅTT OCH GOTT

Av Susanne Leijon - 3 oktober 2013 10:47

Helgen den spenderades ju i Målilla för massor av sökträning  .


Jag hade ju varit på utbildning i Växjö hela veckan och anlände med buss på efm. I väntan på resterande skåningar och framförallt min gråfia så fikades det och smålänningarna körde upplet.

Skånehundarna fick sig oxå ett upplet till livs när de anlände...och vilekn jädra ruta..ser ju så himla lätt ut, men med massa blåbärsris så är det icke lätt. De kämpade på men hade svårt att få in grejorna  .


Jaja go mat och massa flabb och sen var det lördag och det skulle sökas!


Bizzie skulle börja och första skicket...ja hon gick ut ett par meter, tog sin rulle och stod där som ett fån  . In med henne igen och nytt försök...nähä du är du sur så spring själv ut....


Skärpning matte  , stackarn har inte gjort nåt på en vecka, åkt upp i en hundnapparbil;), och sen krävs det...

Lugn matte och nu jädrar så sökte hjärtat som den duktiga sökhund hon är  .

Första passet kördes träff-tom-tom-träff, tror jag... genom rutan och ja tomskicken var fina, djupa med framslag  .


Andra passet, ny ruta..shit vilka påvis..rätt upp för berget i blåbärsris  , men detta triggar lilla grå  .

Här körde jag lite annat upplägg vad det gällde tomslag med träff och shit vad hon gick  .

Jag hade lixom en plan för all min träning , woop woop


när alla duktiga hundar sökt färdigt så åkte vi tillbaka till vandrarhemmet för lite lydnad


Go mat sen och massa snack och sen går ju helgen så jäkla fort så söndag på det, ny ruta och nya förutsättningar, men B gör mig inte besviken!!

Hon söker så jäkla fint, fokuserad, vill ut och söka. Transporeterna, som har varit det som varit"kvar" för att åka ut o tävla..ja även de har funkat riktigt bra. Fick lite påbackning på lördagen av Emma, så på söndagen så funkade de klanderfritt  .

Nytt upplägg i nya rutan och hon blir än mer triggad av att gå tomt. full sula in när ingen figge hittats, för att få köra på andra sidan. Me Like!!

Sista passet, ännu en ny ruta och här villa jag inget veta, för jag skulle träna på att gå metrarna på stigen, hade ju skickat lite tätt tyckte Jeanette...

Ja vad säger man...jag fick godkänt och Bizzie fick mer än godkänt!!!


och då börjar ju damen löpa så tävlingen till helgen fick avbokas...typiskt..menmen ny är anmäld  .


Annars...Ullan har fått stygnen tagna idag och är frk piggelin

Denna veckan har man ju självstudier och har då även hunnit med spår, B hon missade inget där, och Ullan var hur lycklig som helst för att få ett litet spår som hon hade noggrann koll på  .

Lydnad i tisdags, blev inget skyddsande utan vi körde bara lydnad Mange och jag.

Igår hann vi med lite sökträning innna det var dags för klubben och rutan var kul, det var rätt brant ner och lika brant upp efter påvis  .

Jag klýddade lite och det märktes på B, dumma mig! men inte så länge inte, så hon for runt i rutan och hittadee vad hon skulle.

KLubben ja det var lite rutanträning...shit vad kul den var då;)), lf, jadå hyfsat snabba sättanden och krypet...ja Jeanette det blev lite markkänning där  .


Nu ut och iväg...



 
 
Nina

Nina

3 oktober 2013 12:13

De där metrarna är det värsta. Jag var som en zombie på vår tävling "gå framåt, gå framåt, gå framåt" :). Man vill ju så gärna stå kvar och seeeee de vackra framslagen. Aja - vad gör väl några veckor extra? //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Susanne

3 oktober 2013 13:34

Ett par veckor hit eller dit är slitsamma egentligen... bara lite surt efter helgen där hon gått sååå jäkla fint:)/ kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Skapa flashcards