Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

REDAN TORSDAG.....

Av Susanne Leijon - 17 oktober 2013 08:18

Oavsett om man jobbar eller ej så rinner tiden iväg.... så det gäller att ta vara på den så mycket som möjligt  .

Och det gör man....


Tisdagen där pluggades det en hel del innan det var dags att bege sig till Burlöv för att först köra lydnad och sen skyddseri.

Lydnadsmässigt blandade vi både lite lägre och högremoment...hon får ju ha lite kul  . Kändes bra överlag...


Ulla fick ut och köra ff och jädrar vad fint hon gick, Skrullet  . sen blev det godisupplet ihop med Elins  tama skata. Den är hur cool som helst. Inte speciellt rädd och håller sig i närheten om det skulle vankas något gott.


Skyddet, lite annat tänk för vi måste få henne i en annan fas redan från början. Första bettet är lamt, och så kan vi inte ha det  . Sen tar det sig..men vi måste ha henne i den fasen från början lixom.

Ordning och reda vid ingång, no more värma upp runt oss, utan det gör vi på annat ställe och sen när vi går in, är allt klart  för att köra igång.

"Stor och stark" är vad som gäller och träningen blev hur bra som helst. 


Igår onsdag och då städades det för fullt här hemma..sparade lite till idag, hmm.

Kyl o frys fylldes upp och läxböckerna fick sig en genomgång  .


Lite snabb sökträning hanns med innan det var dags för klubben, me like!

Perra hade inte hunnit komma så för att hinna så körde jag tom, träff, tom träff och tänkte avsluta med en tom.....

B såg när Elin gick ut på ena sidan...men se lilla stumpan den sidan skulle du inte börja på...kul och se hur det skulle gå...

Och det gick som jag trodde...hon sprang ut en liten bit bara och trodde sen att det var ok  , men eller hur  .

Om igen och nu gick hon ut finfint och gjorde ett fint framslag, duktig tjej!

Nästa på Elin, klockrent både skick, påvis och transport  . 

Nästa tomt, ojojoj så fint ut på djupet och ett jättefint framslag!!

Träff sen igen där E låg i den "dolde" och även detta lika klockrent som förra träffen!

Avslutade med en tom...nu hade hon verkligen räknat ut att där fanns ingen där ute...men med lite tydlig övertalning, hehe att stå inte bara kvar när kommandot ges..uten se till att spring ut...och vilket fint tomskick hon gjorde...blev nästan lite tårögd....Elins kommentar...nu får hon ha en belöning av en träff så hon sprang ut ett par meter och gömde sig, så B fick träff på vägen in.

Detta fattade inte B riktigt, hon konstaterade att där är du, men kom sen bara in till mig, så om igen och då tog hon rullen. Tjohooooo på det.


Både Hugo och Balder fick även de till ett bra intensivt pass!!


Klubben nästa och under tiden som de flesta körde igenom helgens tävlingsekipage, så tog Eva ut Wikingen så grejade vi lite med honom. Gullepågen! Duktig kille är vad han är.


Eva kollade på LF och kryp sen åt mig och B och nu ska jag bara gå och inte bry mig så mkt om att "putta" ut henne i trängningen...som vanligt får ju detta motsatt effekt...om man nu bara tänkt tidigare...puttar jag vill hon ju tillbaka...så bara genom att gå så blev det mkt mkt bättre!


Krypet sen, låta henne ligga och "koppla av" innan kommandot kommer.Hon la sig själv tillrätta efter en liten stund och var mer fokuserad inför uppgiften. Visst hon har fortfarande brått, men hon kröp lågt, fram..baken fortfarande lite hög, och fint. Sen ska jag vinkla och backa i krypet med för att hon ska inte bara tro att det går rakt fram....ha koll på tvåbeningen sidan om lilla fröken.


Mkt nöjd med träningen och på vägen hem var det bara att köra inom Burlöv och hämta min kvarglömda skyddsarm  . Lite dyr att bli av med bara sådär....


Idag får det städas färdigt, fortsatt plugg innan jag drar till skogs för att provgå de andra två spåren  som jag ska traska till tävlingen. Ja de får ju spåra varsitt sedan med...


Ha det  .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Skapa flashcards