Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Susanne Leijon - 15 augusti 2012 07:18

och en dag närmre helgen  .


Vädret fortsätter ju att vara hur skönt som helst, visst lite krispigt på morgonen men det tar ju sig..värmemässigt, uppåt dagen så efm/kväll blir ju hur sköna som helst.


Igår blev huset överstädat, träning ikväll och imorgon kväll och fredag vill jag icke städa  .

Tycker iofs att det är lite avkopplande att städa så Rogers kommentar att Städar du nu igen?? kanske stämmer men han fick ju till svar att Ingen annan gör det ju så...  , men han åkte på att torka golven när jag gick långisen  , för ha de fyrbenta hemma och torka golv..kan man slippa så är det bra.


Jag har ju en del rundor att välja på, en del längre än andra naturligtvis, men ut på landet går det och det är riktigt skönt att gå i solen, för tillfället känna dene goa doften av nyskördat, se alla fälten där man kan lägga spår, ja det måste jag försöka gå till...nåt stubbspår, och bara gå och fundera.

Fortsättning på att frk B ska ge FAN i att gå som en jäkla draghund   genom mesta delen av rundan, blir liiite bättre för var runda.


Direkt när jag kom hem så fick ovannämnda fröken komma ut och köra lite lydnad  och det blev LF och plats.

LF kändes bra, lilla rumpan den var med.

Vid ngt enstaka tillfälle hamnade hon lite för långt fram men det åtgärdade jag lite snabbt och lätt. Halterna...höger ben först och sen vänster...blir så mkt bättre  . Ett steg i taget för att få till lite snabbare sättanden, för det kan man icke beskylla henne för iallafall...få ner rumpan snabbt   .


Plats fick hon ligga och hon låg lite för mkt rakt först och jag trodde hon skulle lätt ankar rätt snabbt, men icke utan hon la sig till rätta med rumpan poå sidan och låg så avslappnat så   .

Trots det var barn som sprang och tjoade strax bredvid så konstaterade hon bara att de gjorde det, duktig tös!


Som avslutning kom barnen fram för a tt klappa och då var det en av killarna som frågade om han fick kasta bollen till henne...visst.


Ikväll är det klubben, och planen är plats, och hoppas på ett upprepande,hehe, apportering, LF, FG och hopp med Bizzie och till  Ulla håller jag på att fundera ut en plan....

Go onsdag

 

Ovido - Quiz & Flashcards