Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Susanne Leijon - 16 augusti 2012 07:52

Upp i vanlig ordning och morgonen började med att Bizzie trillade ner på golvet i den smala springan som är mellan säng och vägg  . Hon blev så häpen att när hon snabbt kom upp igen kollade bort mot "hålet"med stor förvåning och sen kröp hon tätt intill mig.


Upp och fixa med alla morgonrutiner, stressa ut med hundarna...min morgon handlar om minuter  ..och iväg till bussen. Väl där så ska jag förbereda att ta upp busskort och upptäcker då att i väskan finns ingen plånbok, alltså då inget busskort heller  ...amen va faaaaaan!!! Jaja gör om och gör rätt och en halvtimme senare än vanligt satt man på jobb. Är ju inte så farligt iofs men jävligt retligt! Så...nu kan det bara bli bättre.....


Gårdagskvällen var ju betydligt roligare, för då var det  gruppträning på klubben, härligt väder men en del mygg, men rör man sig bara så....


Ullan fick komma ut först igår och med henne körde jag en del lägremoment och lite elitmoment, och jag tror inte att hon gjorde någon direkt miss nånstans...eller nån lite plogning och ett lite snett avslut i framförgåendet, annars så var damen riktigt på topp igår  .

Även inkallning med stå o ligg där jag mer eller mindre vrålat kommandona till henne  , där har jag nu börjat kommendera med lugn och behaglig ton och bannemig om hon inte utför det fanken så mycket bättre  . Stackars Ullan, hon har icke haft det lätt...bara att konstatera, mitt älskade hjärtegryn  . Tur att hon aldrig bryter ihop utan bara skakar på axlarna och går vidare...på gott och ont  .


Lotta hade Änzo ute då med och ville att Mattias skulle agera störning, finns ingen bättre,moahahahah...det är lixom naturligt...med att traska förbi med Trym. Jajo det gjorde han ju men det fick inte riktigt den effekt som Lotta önskade för Änzo han gjorde lekinviter till Trym  , och ville bara fram och kolla, vilket han naturligtvis fick, och sen ville han bara leka...tror minsann att tycke uppstod..och vem hade trott det?!?!?!?!


Bizzietösen, där var det linförighet, framförgående, antiinkallning och budis som blev hennes träning ja ett läggande under gång och en plats med förståss.


LF, japp bra!, när hon flyter fram lite och börjar tränga lite så med ett kommando Fot så lägger hon sig i rätt position igen och here comes the ball!

Halterna och svängarna kändes mkt bra, så då gick vi snabbt över till ett framförgående, där jag får tala om för henne att vi kastar oss inte ut, utan man ska bara gå ut lite lungt och fint och sedan när du ska stanna så ska det vara rakt. Kan vi nog få till med litta mer träning  .

Läggandet, det vill jag nog påstå är klart,hahahaha

Inkallningen, eller antiinkallningen, lilla snäckan kan mkt väl tjuva  . Första satt hon jättefintoch jag gick bara tillbaka till henne. Andra hade jag tänkt kalla in på andra kommandot, men se då kom lilla fröken själv  , så springa fick hon inte,hehe


Budisen, till Mattias och första där vände hon tillbaka, men påt igen och då sprang hon och satte sig jättefint hos honom...då får man busa. Sen måste man ta henne och "hålla kvar" henne lite för annars drar hon, liten miss här så hon kom till mig. En gång till och sen hämtade jag henne hos Mattias.


Platsliggning för sig själv, eller Kahn låg en bit bort, och hon låg fint trots att Khan reste sig när sabina lämnat, men efter ett tag tyckte hon att de thela räckte och skulle traska upp, men med ett ligg så jahaja...lät inte henne ligga hur länge som helst sen...ska ju lyckas  .


Innan hemfär fick de röja på planen och springa kan de, de två dårarna  .


Ikväll ska det skyddsas minsann.....


Go torsdag

 

Ovido - Quiz & Flashcards