Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

EN 7:A SKÅNE

Av Susanne Leijon - 14 augusti 2012 07:37

i flytande form hade jag nog inte klarat lika bra som en dito i bokskogen  .


Efter lite mat i magen  och en snabbisrunda med de fyrbenta, eftersom Ulla inte tänker göra nr 2 när Rasmus är ute med henne  , så bar det iväg på ett mellanstopp i Bara för avlämnande av fotbollskillar, innan bilen styrdes mot  bokskogen och min plan att gå 7 km i rask takt  .


Flickorna de fick ha sina flexi, går/får ju inte ha de lösa där och det hade inte funkat heller med alla joggare och promenerare heller.


Ulla som numer är en dröm att gå på promenad med, det var hon inte när Kia levde för då skulle det dras åt alla håll och kanter, till skillnad från Bizzie då  , som numer har tagit över Ullas förra roll.

När de hade gjort vad de skulle så var det fokus på promenad i RASK takt och då stannar man inte och luktar mm men är de lite snabba så hinns det ju med med tanke på metrarna i kopplet  .


Inte mkt folk alls och bara det gör ju rundan lite extra skön, slippa hala in och hålla kort för Bizzie ska helst fram och kolla varenda en som man möter eller vara först av de som springer förbi  .


Så igår blev det träning iform av , här,hit och stanna under de 7 kilometrarna. Och hade jag bestämt mig så hade jag  . Detta handlar ju då om lilla fröken grå!

Ulla får man ju berätta hur duktig hon är för hon tar ju åt sig lite hon med....vis av erfarenhet  .


Annars blev det en kväll i soffan och det var ju hyfsat skönt.


Ikväll får jag ta tag i lite lydnad igen tänkte jag och en prommis lär det ju bli.

Kanske skulle städa lite med, ja får se vad som hinns och orks.....


Go tisdag!

 

 
 
Nina

Nina

14 augusti 2012 09:08

Ordning och (Ulla-)reda-prommisar är inte alls fel. Själv avvaktar jag 100 % fred på jorden *suck*. Går bra så länge de springer fritt men att gå i koppel från bilen i överladdat tillstånd ... nä :(. Det är träning så god som någon :). Ha en go tisdag! //Kramkram

http://ww.palmstrand.se

Susanne Leijon

14 augusti 2012 11:31

Verkligen så från frk Whitey:-))).
Gäller bara att visa var skåpet ska stå..moahahahahaha....
men jag hade nog oxå tvekat med en kamel och en jordfräs:-)))
Kramis

 
Ingen bild

Cina

14 augusti 2012 09:12

helt otroligt att det var lite folk i bokskogen igår, en sån härlig kväll!? Lite här o hit är nyttig övning nästan alltid ;)

Susanne Leijon

14 augusti 2012 11:28

Promenadvardagslydnad är ibland lätt att glömma, men så icke igår...snarare var jag ju väldans tvungen,hihi

 
Sabina

Sabina

14 augusti 2012 10:17

Liite förvånad över att det inte var sardin status i Bokskogen igår :-) & kul att Ulla att tagit på sig rollen som A-barn <3

Ses imorgon // Kramar

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

14 augusti 2012 11:26

Jag med, trodde det skulle vara rena lemmeltåget av joggare och diverse andra flanörer. Dessutom på bästa tiden med lixom:-).
Inte trodde man det skulle komma inte...Ulla bete sig som ett A-barn,hahahahahaha
Ses imorgon ja// Kramis

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

14 augusti 2012 12:48

Tack för hälsningen inne hos oss :) Långpromenad i bokskog, både en fröjd för ögat och mysigt kan jag tänka mig. Här får vi nöja oss med tall, björk o gran och det i massor. Ja dom fyrbenta är inte dumma, har ju här tidigare haft två hundar och allt skulle tas efter, hu. Även små moment är guldvärda… Mysig bild på lycklig vovvar ;)

Här önskas er en fin dag. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards