Alla inlägg den 1 april 2012

Av Susanne Leijon - 1 april 2012 16:02

jaja den kommer väl igen  , får bara hoppas att de blir snart!!


Lördags var det skogsdag för oss med gruppen och det fick bli spår och upplet för vår del.

Ja nån anskällningar fick vi ju ta med...lite sökrelaterat måste man ju ha  .


Vi delade upp spåren så Petra skulle gå till Bizzie. Var mark över så då passade jag på att gå ett kortare till Ulla med.


När spåren var uttrampade så passade jag på att köra upplet med Ulla under tiden, och med tanke på vinden så var nu basen mitt inne i skogen och inte vid vägen, som brukligt  .

Vinden den snurrade trots det rejält, för enligt mittsnitseln blåste åt ett håll medans yttersnitslarna blåste åt ett annat håll,hmmm.

Ullan kändes lite loj och första skicket vet jag inte riktigt vad hon gjorde, ut lite och vände och pysslade mest, så in med henne, utveckligssamtal, sen skicka igen och nu fick hon sin grej! Slarvmajan lämnade av den framför mina fötter  . Blev lite mer skick än föremål idag, men hon är ju en hund som man kan skicka mycket och hon går ut varje gång. Ingen 10:a idag inte, men letar jättebra och vinden den var inte lätt. De var tvugna att ta sig ut ur rutan för att kunna få vind på grejorna.


Dags för Bizzies spår och hon gick iväg bra..en liten bit..sen skulle hon kolla lite här och lite där  innan hon tog tag i spåret igen och drog på.

När jag såg var vinklen skulle gå så var vi rätt mkt sidan om kärnan kan jag säga, visst vinden låg på åt det hållet, men så mkt...njääeee. Lite svårt att fästa på andra benet först men när hon väl gjorde det så borrar hon ner näsan och drar på. Ett par jättefina vinklar följde med bra spårarbete emellan för att sedan yra till det lite på raksträckan  .

Hur som helst, vi kom runt men bara med 1+slut. 3 pinnar hade där varit utlagt och enligt Petra så på de sträckorna där pinnarna legat så hade hon faktiskt gått i spårkärnan, så varför inte det blev nåt plockepinn..ingen aning. Petra hittade ej heller pinnarna så ...säkert någon annan som tagit dem,hahahahahaha


Ullans spår, ja upptaget..gör om och gör rätt..och det gäller MIG  . Jag vet precis vad som krävs för att Ulla ska göra ett fint upptag och ändå klantar jag till mig.


Spårade på bra, hittade sina pinnar och spetsar, var rätt många av den varianten  , men Ullan hon grejar!


Bizzies upplet  !!!!

Grejorna låg väl en 40 meter ut, och jag gick längs med basen fram och halva tillbaka. Ställer upp och Leta... svisch säger det så far hon ut i rutan, får nos på första grejen, stannar till liiite men tar den och vänder snabbt in  . Inget tugg och avlämnar fint i min hand, kamperi, kampera!!!

Ställer upp igen och nu låg det en grej bakom en gran, och vad hon jobbade för att nå ända fram...hon var inne i granen och kollade flera gånger, sen så bakom och hämtade, så duktig så duktig.....

De andra två skicken likadana. mycket, mycket nöjd!!!!

Två tjejer som jobbar och jobbar och inte ger sig, det är härligt!


Körde vidare till revinge för plats med skott och Ullan låg som en sten!!


Änzo fick komma ut och fortsätta sin bana att fatta att han själv ska ta sin rulle när han kommer ut till figgen och det går naturligtvis framåt! 2 pass där nr 2 naturligtvis gick bättre  .


Bizzie fick lite anskällningsövningar och inga grejor framme/synliga för då är hon på, den lilla studsfian. Grejen borta, riktigt fina anskällningar. 

Avslutade med en liten runda.


Idag har det mest blivit hemmapyssel, men en låångrunda i koppel har de bägge fått, nyttigt! Ut på landet traskade vi och det var kallt...hade aaningen för lite kläder på mig. Är man dum i huvet så får ju kroppen lida, heter det ju och ja...det stämmer!


Får bli lite lydnad ikväll med töserna mellan skurarna. Får väl se om B kan fatta grejen med ett framförgående tänkte jag....


Just ja, kom ju med i skyddsgruppen...så nu så......ska bli himla kul!!!

Tur vi är noviser bägge två  .

Go söndag!

   

Ovido - Quiz & Flashcards