Direktlänk till inlägg 27 april 2012

SKÝDD OCH LYDNAD

Av Susanne Leijon - 27 april 2012 07:37

Igår var Magnus så snäll och hämtade upp mig och Bumlan så vi kunde träna skydd   .


Vi börjar ju att köra lydnad och jag drog mig lite avsides eftersom lilla snäckan löper och jag kan tänka mig att det närmar sig med höglöp. Hon har ju löpt drygt två veckor nu så man behöver ju inte fresta gossarna för mkt  .


LF/FF och jag tycker att det känns stabilare och stabilare och positionen känns överlag bra   . Hon är mer med i halterna och sättandena blir snabbare.


INkallningen där trodde hon första var en anskällning, men gör om och gör rätt och den blev hur bra som helst  .


Läggandet, japp det ligger  .


Platsliggning och efter en påminnelse, attans liten hon ruttnar lixom och tycker...så nu är vi färdiga  . Men jag bestämmer minsann när det är klart!


Skyddet sedan: Hon tycker det är så himla kul!

Ordning och reda, och duktig var hon för hon innan vi startat och magnus stod med skinnet så for hon dit och skulle försöka roffa åt sig det, men kom på inkallning, jajamensan....inte bara en gång heller.


På med selen och snart har jag full koll på hur den jäkelen ska träs på  .

Tyst, fokuserat sitter hon och väntar på kommandot och sen så....

Hon var lite tamare i betten igår så då blev hon av med skinnet  , men när hon väl bet i då jäklar!!!


Helt säkert lite höglöp på gång för även om hon var engagerad så var hon lite tamare än gångerna innan, lilla hjärtat.

Hon bjuder upp med figgen nästan direkt, så i det momentet är det inte mkt ägande av trasan och det är skönt. 


Gick bättre än sist med att hon satt kvar hos mig när Magnus skulle sno skinnet på marken framför henne.


Ullan, fick ju stanna hemma igår och hon var inte speciellt glad när dörren stängdes framför hennes näsa och sen var det genomgång av Bizze för att kolla var och vad hon hade varit och gjort  , sen var det samma lek och stök som vanligt på nattarundan.


Önskar en god helg, för det tänker jag ha!

Imorgon blir det nog en hemmadag med fix och donande men på söndag blir det byggsök, tjohooo. Måndag tänkte jag spåra och tisdag blir det skyddseri igen.

Mkt ledigt mkt hundträning, me like!!!!!

 
 
Nina

Nina

27 april 2012 08:16

Det har helt klart sina fördelar att jobba i statens tjänst :). 4 lediga dagar bara så där lixom. Gött med taxi i bilbristens tid och även med lyckad träning. Måtte ni nu - förutom allt annat - få hem er bil till helgen :). //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

27 april 2012 08:41

Bilen anländer ngn gång på söndag efm/kväll antar jag. Hel och betald och bara det!
Lyckade träningar är aldrig fel.
Kramis

 
Ingen bild

mariana

27 april 2012 08:29

4 dgr och t o m sol har lovats! Härligt med chaufför och en bra träning :) Dakky löper också och är så trötter så men mår bra annars, tackar vi för ;) Ses söndag, hur kul som helst, ska bli spännande se vad DakkyDoo tycker! // Kramis

Susanne Leijon

27 april 2012 08:40

Åhh sol också!!!
Inte dåligt med chaufför så man kunde få träna lite utanför Svedalas gränser,hehe
Söndag it is, och du har väl kameran laddad?
Kramis

 
Ingen bild

mariana

27 april 2012 11:57

Noterat! Kamera och videokamera laddas och framför allt - medtages ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Skapa flashcards