Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

TRÄNING? NJA SNARARE SAMVARO...

Av Susanne Leijon - 3 februari 2011 07:28

Gruppträning igår och vädret var ju inte övarspännande precis. Funderade ett tag på att inte åka in men sen är det ju trots allt avkoppling och komma in o flabba lite med gruppen, både vår och med Inger o Röeeva  .


När de andra började bli flitiga så satt en annan kvar o fortsatte lösa problem med de ovan nämnda torsdagsgruppmedlemmarna.


Nä min själ, ut o ta tag i den vita!!


Shit vad pigg hon var då  . Hon trodde nog att det låg massor av snö kvar för hon var sååå hjälpsam att ploga vägen till mig  . Hon studsade, pep lite, och var allmänt stökig. Cina kom o erbjöd sig kommendering. Tack för det men det var INTE läge, för man vill ju inte grabba tag i damen för hårt nu heller...om ifall..... Inte riskera ngt!

Det som var bra igår var ljudgivningen, första omgången då... tätt och klart, inget muller eller annat Ulla-trams  .


Av ovan skäl blev det inte mkt träning igår utan in i stugan igen för att undvika regnet.

Nu ville de låsbara åka hem tidigt, så synd, så det var bara till att driva hemåt vid 21-snåret, inom o hämta Natta, som jag nästan höll på att glömma  .


Ikväll årsmöte med facket och då ska de minsann få bjuda på mat,hehe. Nåt ska man ha för sina pengar.


Ha det bäst!


  

 
 
Nina

Nina

3 februari 2011 09:06

Hmm. Piggelin Skrulla-Reda är vad det är :). Den sociala samvaron är viktig - särskilt när det är skitväder kan jag tycka. En annan somnade ovaggad på soffan direkt efter hemkomst. Ha en go helg i Varberg nu. //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Cina

Cina

3 februari 2011 09:46

jag tål nog att du grabbar tag....eller nähääää det var ju inte så du menade ;) Ulla var verkligen "uppe på tå" igår...

http://yallayalla.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne

3 februari 2011 11:27

SrUlla var på G! Tecken?? hahaha Man är knäpp jag vet, minsta lilla avvikelse från det "normala" om det nu finns ngt sådant hos henne ...men iallafall är nog ett tecken! Låt feb gå fort så man kan kolla på riktigt!! Och slippa vänta.
Hoppas oxå att Varbergsvistelsen blir bra! Lär väl innehålla ett hovleverantörsbesök....// Kramis

Cina: När den dagen kommer att jag ska grabba tag i dig, är det bäst att du tåler det,hahahahah.
Ulla ja, ett kapitel för sig...men hon är nöjd o glad i sin lilla värld..som nog egentligen är rätt stor..om man frågar henne. Kram

 
Ingen bild

mariana

3 februari 2011 19:59

Ullas värld blir nog varken för stor eller för liten;) Ha det bra ikväll o i Varberg! Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards