Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Susanne Leijon - 21 februari 2011 07:33

och denna helgen har minsann varit innehållsrik, ja kanske inte fredagen för den var rätt go i soffehörnan minsann efter mat och lite vin  .


Lördagen började lite slappt, sov väl till 09.30 nåt och bara det...sen tog man de lite lungt innan det var dags att hämta Kias karameller, som naturligvis inte fanns i Svedala utan det fick bli en tur till Jägers för att få tag i det.

Lite lunch på det sen gick jag o Ullan en långpromenad längs ån. Kollade om man kunde gå ytterligare ett håll men efter ett tag så var det himla slyit så det blev till att vända och ta samma väg tillbaka  , men men en skön tur i det underbara vädret blev det iallafall.

På kvällen var vi hos Vicky o Matttias på god mat, dryck   och kuliga spel!  , och tjejerna regerade naturligtvis!!!  .


Söndagen viktes åt hundträning i skogen. Lotta o jag bytade spår så Änzo fick ett icke överlångt och rätt vanligt spår, och Ullan, där fick Lotta bara att "gör ett kul spår".


Änzo han spårar hur bra som helst, kommer han lite fel så jobbar han mkt snyggt tillbaka, lite som mor sin  .


Ulla, ja ett skitsnyggt upptag till att börja med och sen bar det iväg...i full fräs. Jag tappade linan efter ett tag och kunde inte hinna att springa efter så jag bara hoppades att det snart skulle komma en pinne, o vips så stod hon nästan på huvet    när hon i farten upptäckte pinnen. Gammal bild, men så väl talande  .

I spåret hade Lotta hoppat, gjort blintarnmar och en massa annat kul, och enligt Lotta så löste Ulla allting hur bra som helst, jag hade ingen aning utan fick koncentrera mig på att hålla fast i snöret för here we gooooo!! 2 pinnar missade hon, men i den farten var ju inte det så konstigt.


Grillning, och det smakar ju alltid lika gott!

Många skulle köra upplet så sökgänget donade med lite anskällnignar så länge, och alla doggsen var på G! Ullan hon tyckte det var riktigt skoj och kom igång bra med skallet, även på första figgen.


Uppletet kvar och ja detta är nog hennes bästa gren.   5 föremål och det behövdes bara 5 skick så var alla i hamn, fint avlämnade till mojjan. Sista skicket, där gick hon rakt ut, hittade inget drog längs baslinjen bort till nästa hörn för att konstatera på vägen att nähä här är inget, ok då vänder jag helt om och tillbaka till andra hörnan och japp..vinst!


Lotta o jag tog en runda till sjön innan hemfärd och de har rätt kul mor o son  .


På väg hem så kollade jag om Natta ville köra, och det ville hon naturligtvis  , så denna gången fegade jag inte helt och bara höll oss runt industriområdet utan hon fick minsann köra ut till Krågeholm vidare mot V Kärrstorp på backiga, snirkliga, smala 70-vägar, vidare mot Hyltebjär, lite mot Skabersjö för att sedan hem igen. Och det blev rondeller, nu är ju inte dessa så stora, men dock. Gick hur bra som helst fram till sista rondellen, för då fick hon en bil bakom sig, fick motorstopp, klarade inte riktigt ut dragläget när hon blev nervös, så när hon höll på att glida för mkt bak så drog jag handbromsen lite för att underlätta för henne, men hon blev ilsk  istället, och skulle aldrig köra med mig mer,hmmm undrar var det temperamentet kommer ifrån  .


det var min helg det, och nu är det ett par dagar till nästa....

Ha det!

  

Ovido - Quiz & Flashcards