Alla inlägg den 30 september 2010

Av Susanne Leijon - 30 september 2010 08:12

och nån mer förståss  .


Jag härdade väl ut att sitta på jobbet till halv 5 ungefär, för då skulle Kim gå och vi var siste man. Gillar ju inte att ha ansvaret med att larma och så, för nog sjutton hade ju något klyddat när man stod där själv, så det var bara att byta om och köra till klubben.


Rastning först naturligtvis och sen fick Kian sitta fast i stegen och knapra på en boll så man kunde få träna SkrUllan i lugn och ro.

Körde igenom lägrelydnaden förutom apporteringen för nån sån hade jag inte med mig.

Asså lydnaden är jag helt cool över, känns ju skönt att kunna vara det någon gång för är hon bara ordentligt uppvärmd så... och det är lydnaden vi börjar med.

Mattias trillade ner efter en liten stund så då fick Trympan rasta sig med svedalabrudarna lite och ja kondis kondis,  . Han må vara snabbast men inte lika länge som den vita  .

Trym fick vila en liiten stund innan han skulle kommenderas lite av GestapoSvedala, Mattias egna ord  .

Lf, fg och krypstarter stod på schemat och ja klart för tävling!!! Absolut!

En av alla starterna i krypet var han liiite hög i men annars, jättefint!!


Ulla, efterosm jag var mkt nöjd med det jag hade kört med henne innan M kom så ville jag ha lite hjälp med  anskällningsövningar. Måste lära sig hålla avstånd och inte vara på figgen.  .

Mammas duktiga vita!! Hon fick en hel del omgångar och något fick hon sig en tillsägelse men överlag så skötte hon sig jättebra  .

En budis fick det också bli och ja hon vet vad hon ska göra för Mattias undrade om hon inte skulle tro att det var ännu en anskällning, men icke  . Utan täcke , annat kommando och Mattias säger fot till henne, så....


De andra trillade in lite efterhand och även lilla urgulliga Benson med sina snörhållare. Vilken liten goding och han hade helt klart redan koll på hur man lättast får de där tvåbeningarna på fall  . Man springer fram och sätter sig fint och sen tittar man med den sötaste blicken man bara kan! Vilken liten goding!


Samling och tårta! Tack Nina för den supersmarriga chokelatårtan. Och som vanligt blev man ju övermätt...av den lilla   biten. Fattar nada  .


Några körde sedan fs, men inte jag igår. Jag tog fatt i Jonas för ett par anskällnignar istället, och det märktes att godingen var lite trött i sitt lilla söta huvud, men hon gjorde vad hon skulle och även dessa gångerna mkt bra. Ena gången, när Jonas satt på huk så var hon lite för närgången, men ett nej räckte så satte hon sig och börja skälla.

Mkt nöjd med träningen och idag ska hon få vila. Har kört rätt många dagar nu så det kan hon vara förtjänt av.  .


Hittade ett ordspråk osm stämmer väl in på MBS:


          Hon är en sann levnadskonstnär, för hon älskar livet. Sitt eget!  


Ha det alla

  

Ovido - Quiz & Flashcards