Alla inlägg den 16 september 2010

Av Susanne Leijon - 16 september 2010 07:38

Inga bilder idag men om jag hinner så ska resten av träningshelgen laddas upp   ikväll och sen så blir det nog en lååång bilderblogg  , så håll ut...


Gruppträning igår och Lotta o jag träffades lite innan och körde igenom varandra. Ulla fick sig lägrelydnaden till livs, för det är är väl där vi kommer att förhoppningsvis tävla först och Änzo fick appellen  .


Lägrelydnaden är jag inte speciellt orolig för om jag bara tar lite mer tid på mig vid halter och svängar så damen får en fair chans att hänga med. Annars så är den stabil rätt igenom  .


Änzo, ja det såg oxå jättebra ut, vissa av momenten är helt klara och andra behöver lite finslipning. Kul var att han låste sig lite på mig för jag hade hans apport, och den ville han väldans gärna ha  .


Mattias, Alexandra o Trym kom så de fick oxå sig en genomkörare i lägrelydnaden och tänk vad det kan göra att man tränar sin hund  , att man är glad o positiv från början för Trym gick skitsnyggt!! Ngt lite pill i krypet..tydlig och lite "argare" kommando så...för krypa kan han.


Platsliggning tog vid och jag sköt. Ulla behöver ju inte ligga nu när hon löper, utan det kan man göra en gång innan tävling kanske.

Alla hundarna låg jättefint!!


Ja då var det bara att ta tag i FS-gåendet.

Ulla, som igår var MFS, var riktigt koncentrerad och hennes mojja lugn och avslappnad  . Så därför blev träningen därefter, dvs kanonbra. Ulla gick/travade rakt med strutarna bakåt, behövde inte vråla stanna, utan det räckte för det mesta med ett lungt kommande, med en liten påminnelse nån gång bara.

Hon ville verkligen framåt mot sin boll, men var väldigt uppmärksam BAKÅT  . Fyra vändor och mkt nöjd med alla.

Annars lite skallövningar bara och de gick   .


Avslutade träningen med en liten runda med Gosia o Ajaxx, och han fick jagas lite av Ulla han  .


Idag blir det nog inget tränande för hushållet får väl tas omhand lite,suck.

Ha det     

Ovido - Quiz & Flashcards