Direktlänk till inlägg 24 september 2012

BRUKSLÄGER MED BL.A BBH

Av Susanne Leijon - 24 september 2012 07:41

I helgen har Lotta och jag varit på läger i Målilla arrangerat av Bizzies uppfödare  .


Vi körde upp på fredag eftermiddag så man hade hunnit installera sig och annat innan samlingen kl 18.


Jag skulle skyddsa och figurant skulle vara Patrik Svensson. Samling då där vi gick igenom var i träningen vi stod och vad vi ville ha ut av helgen.

Min plan..eller snarare Magnus plan   var ju att fortsätta där vi var dvs byte/försvarsträning med tanke på att fortsätta byggandet och sedan just med tanke på ny figurant.


Lördagen samling kl 09. Vi var 7 st i skyddet och där var Bizzies syster Blixtra  också med.


Tycker Bizzie skötte sig riktigt bra.

Hemma har jag ju börjat gå in och stötta henne för att få till liiite till jäklar anamma i henne i försvaret och där blev hon lite frågande första gångerna men sista gången så svarade hon bra på det så jag gjorde likadant på första passet men då blev hon lite störd av det  .

Sen var det även så att hon hade jättefin attityd på första bevakningen men blev lite "bekväm" med sig själv att i de övriga bevakningarna och gjorde dessa bra men Patrik ville ha samma attityd som i första.


Till nästa omgång så agerade Emma linhållare och drog henne bakåt i bevakningarna för att få henne..amen va fan...ge hit ärmen  , innan hon släppte fram för antingen en miss eller att hon fick bita.

Snäckan fattade grejen rätt fort blev lite surare och därmed följde också ett bättre bett  .


4 omgångar hann vi med på lördagen och som uppvärmning körde jag lydnad med henne och denna lilla snäckan hon var enormt pigg alla gångerna!

Lite foton från lördagen på henne, både egna och ärligt snodda av Blixtras matte  

Skyddsgänget:

Bizzies syster Blixtra..aaaningen lika  

Fullt bra bett av henne

Louise och hennes malle Pepsi

Emma och RixDivans Axa går transporter

RixDivans Ali, en läcker kille som gör en finfin bevakning

Jag och min prinsessa  


Änzo och Bizzie hade värsta sängkammarröjet så fort de var ihopa  

Kom igen då....


Mysigt samkväm på kvällen sen och efter lite sömn så var det dags för dag två där vi fortsatte i samma spår som lördagen och jag har sagt det innan och säger det igen. She´s a quick learner den fina grå!


Bilderna får tala  


Fullt fokus på Patrik, jag var väl mest som en blindtarm, alla vet var den finns men inte vad den har för funktion      , om man frågar Bizzie.

Kolla fokuset

Nu jävlar....


Det är bara sååå kul med läger och Patrik var nöjd, Jeanette var mer än nöjd med Bizzies skyddsarbete och utveckling.

Hon är ju väldans balanserad den lilla damen. Sitter tyst, mycket fokuserad på figuranten och tycker att det är liiite onödigt att behöva ägna mig en blick innan hon får starta  . Men växt och tagit för sig har hon gjort och vi ska fortsätta som vi gör ett tag till och sedan lite tips på fortsatta övningar.


Beställt munkorg..eller ja Jeanette kommer att beställa men den är utprovad och så och färg är bestämd. Tror nästan det får bli ett tillhörande halsband, även där med namnet på  .


Lotta var också mer än nöjd med helgen, fått mkt matnyttigt med sig hem och Änzo han hade varit mkt duktig!!


Hoppas nu de kan ha läger till våren med för då ska vi vara med igen  !!!


Go måndag önskas!!!



 
 
Nina

Nina

24 september 2012 08:37

Vilka härliga bilder! Var lite orolig att ni skulle få regn när jag såg väderkartan men det ser ju ut att ha varit helt ok. Härligt att träningen gick bra för båda och att Änzo och Bizzie blev kompisar på riktigt :). Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

24 september 2012 08:57

Vädret ja, lördagen då var det mer elelr mindre fint regn hela dagen men under paraply och träd så blev man lite förskonad från att bli blöt ända in på trosorna;-)).
Men söndagen blev bättre, tur nog.
Vi var mer än nöjda nät bilen åkte mot Skåne både med våra träningar och att B och Ä verkligen blev kompisar

 
Ingen bild

Nettan/Emma

24 september 2012 10:13

japp jag är jätte nöjd med vad jag fick se av lilla tösen,hon har härlig attetyd mot figge ni har gjort ett fint grund jobb,och bara att fortsätta=)Och växte gjorde hon med både mot figgen och dig hahha så skön när hon skulle ta kontakt med dig först innan hon fick gå igång haha..Visst var det moss grön du ville ha vad ska hon ha för storlek på halsbandet?
syns snart igen för mh och lite träning ha det gott hälsa Lotta med kram

Susanne Leijon

24 september 2012 11:54

Magnus är duktig i skyddet och det är kul att det blir framsteg för varje gång du träffar henne.
Hon är väldans lättlärd den goe och det var riktigt kul att se att hon inte brydde sig att hon aldrig träffat Patrik innan utan gjorde precis som hon brukar...:-)))
Kan tro du log i smaband med hennes (icke/snabba)startkoll på mig:-))).
Har sms:At dig angånde halsbandet och vi synes om en månad igen// Kramis

 
Marre

Marre

29 september 2012 19:15

Men vilka actionbilder, det är så man bli ljusrädd ju, hi. Duktiga ni är och när blir det tävla av?

Ha det fint. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards