Alla inlägg den 3 september 2012

Av Susanne Leijon - 3 september 2012 07:33

Igår vart det skogning med gruppen på schemat och jag var väldans söksugen.

Eva och Berit var så snälla och ställde upp som figgar så iväg och valla ruta och sedan placerades de ut och jag hade varit noga med var jag satte snitslarna, allt för att veta var figgarna fanns och var jag skulle skicka. Blir ju lite meckigare när man bara är tre  .


Men ner till bilen och hämta Bizzie.


Ställde upp henne och hon kan verkligen verka lite loj och precis som att hon inte tänker gå ut en meter, men när väl kommandot komemr då jädrar sticker hon.

Hittade Berit och kom igång bra med skallet  .

Liite ordning och reda till stigen och ställde upp och vips så hade hon hittat Eva med. Även där bra igång med skallet!

Fem skick och alla de gick mkt bra, 6:e där började damen bli lite trötter i kolan så Eva fick hjälpa igång henne med skallet.

Skick 7 och 8 blev rena hitteövningar där hon fick bollen direkt.

Mkt nöjd med henne, var ju ett tag sen vi körde så många skick, blev dessutom något omskick eftersom hon inte hittade figgen direkt, men det är inget som stör henne för hon går ut lika glatt alla skicken trots att hon är lite trötter i kolan  .

Stackars Bert som var och kollade lite, han blev stucken av tre jordgetingar. Och det verkar vara i stort sett precis där jag stått och skickat damen strax innan  .


Ulla sen då och här fick det bra bli 4 skick för vi ville inte riskera några getingstick inte  .


Hon var lite laddad damen idag och när hon kom ut till Berit hörde jag hur Berit sa backa till henne och ajg fattade absolut ingenting för Ulla brukar sätta sig på bra avstånd och skälla. Möjligen ngn lite koll om inte figgen har bollen framme....men igår då hade hon stött Berit i ryggen  , inte bara en gång utan flera. Ge mig bollen för jäkelen typ  .

Samma scenario hos Eva sedan....jäkla drul!

De två andra skicken blev kanonbra, gick jättefint ut, hittade satte sig på avsånd och gick igång jättefint i skallet  . Sista till Eva där blev det ett skitsnyggt framslag dessutom!!

Kanske , kanske man skulle pröva nån tävling med henne........


Lite fika innan det var dags för uppletet, och igår vet jag inte vad Bizzie höll på med inte. Mkt,mkt spring......

Bortförklaringar  , kass vind och när det väl var vind så var den fel, kört sök innan så lite förvirrat i skalet...eller så var det bara så igår...  att det inte var hennes uppletandedag. Hon fick in alla grejorna men jag tappade räkningen på hur många skick....nåt positivt trots allt att hon bara går och går och går, trots att hon inte hittade och lite irritation från min sida mm, så man får ta till sig det positiva från ett icke så bra utfört hittaarbete  .


Ulla hon gjorde proceduren rätt kort. Behövdes väl 5 skick för att få in de fyra grejorna  .


Bizzie fick avsluta träningen med en budis till Eva. Och det blev  tävlingsmässigt, och japp den satt där!!!


En runda på det sen var man rätt nöjd, och på hemvägen inom Willys för lite handling sen så var det slappt....


Ikväll är plan A, spår och upplet på Sturup Håller inte plan A, så tar vi B och det är lydnad hemmavid. Apportering och plats är det som gäller.


God måndag önskas!

 

Ovido - Quiz & Flashcards