Alla inlägg den 5 september 2012

Av Susanne Leijon - 5 september 2012 07:46

är ju grunden till all skyddsträning, så det ska sitta som en smäck innan själva momenten ska börja läras in  .

Mitt lilla gråa   hon växer för varje träning och det känns sååå himla kul.


Igår började vi med platsliggning och jag har ändrat mitt kommando från ligg till ner, precis som för Ullan.

Sedan jag började med det så har hon faktiskt legat  , sen om det bara är ren tur eller så har det nya kommandot lite starkare innebörd än ligg...ja inte vet jag men än så länge känns det ju skönt iallafall.

Igår låg hon riktigt fint, en och annan liten gumprullning fanns där men hon låg trots det avslappnat hela tiden och jag stod väl en 10 meter ut nåt.


Sen hade jag lite koll på både Vicky och Shotti och Magnus och Qass när de körde lite lydnad och för Magnus del har det blivit så fint. Inget ljud och ingen stress från Qass och det ser himla trevligt ut. Lite tips i krypet fick han.

Shotti hon var aaaningen speedad igår när hon skulle FS:a och försökte tjuva gång på gång. Uppsträckning och lite "lura henne" och sen så....


Körde lite apportering med Bizzie, eller ja sitta och hålla fast den och det går sakta framåt. Tack Vicky för påminnelse  . Lättare om man belönar det rätta  .


Skyddseri och jag var den ende som skulle köra så då kunde damen få två pass ju.

Satte fast henne i linan som var ankrad i stolpen och satte henne...pass på...och då jädrar vad hon gick igång igår...riktigt bra skall och sedan tyst och följer Magnus när han rör sig för att återigen gå direkt i bevakning med ett mkt bättre skall så fort Magnus står still  . Igår var även betten bättre än förra gången!


Mysstund och då står hon och har full koll på Magnus och svansen den far fram och tillbaka som en fana, shit vad hon tycker det här är roligt!!!!

Så kul tycker hon att det är så hon var allt lite olydig och tyckte själv att hon kunde bestämma när hon skulle få börja  .

Men trots det är hon ändå lydig och efter en tillsägelse att sitt, titta på mig och då jädrar får du gå lillsnäckan så blev hon just lite lydig och då fick man ju berätta för henne att " ta den jäveln!!!!!!"

Ok sa Bizzie  !!


"Jakten" efter att ha stått i bevakning blev riktigt, riktigt bra och hon flög upp och satte alla tassar i Magnus för att komma upp och få sitt skinn.

Enligt Magnus så hade hon inte haft mungipor så hade väl huvudet varit i två delar, för så bra nöp hon till om skinnet  .


Detta kördes i två omgångar och shit vad nöjda vi var med henne!!!!!


Mellan hennes pass så gick jag transporter åt Yohnsson och igår var han hur duktig som helst. Magnus han klickade för glatta livet han  .


Promenaderna i vanlig ordning avslutade vi kvällen med och Ulla hon hittade minsann en hyfsat färsk död fågel...cosy...tyckte hon och jädrar vad hon gosade  . Tur den var så färsk så nån lukt på henne blev det inte, snuskfian...


Ikväll bär det av åt klubben för onsdagsparty och plats och apportering och förmodligen lf blir det för Bizzies del och Ulla hon ska få komma ut och ja ha kul...med lite blandade moment.


Go onsdag

 

Ovido - Quiz & Flashcards