Alla inlägg den 17 september 2012

Av Susanne Leijon - 17 september 2012 07:51

Roger hade bestämt med en arbetskamrat att de skulle gå ett par km i skogen vid Ugglarp och där har jag aldrig varit så det kunde ju vara bra att få en ny skog att gå i som inte är 5 mil bort. Så jag hängde på.  .


Vi traskade på och efter ett tag så fick Bizzie väldans brått bort mot en mörk hög och när ja gkom fram visade det sig att det var ett dött vildsvin, som nog inte legat där alltförlänge till skillnad från den som låg sidan om...  

Vi traskade vidare och efter ett tag kom vi fram till Börringesjön och Ulla hon drog iväg för nu skulle det få badas....knäppfian  

Flickorna hade sällskap av Uffes gamla herre Chess, var det nog han hette  .

Vi gick och gick på stigen, in i skogen och det var tur Bizzie var flexiad för plötsligt drog ett rådjur iväg strax intill oss och hade hon inte varit kopplad så hej då......på ett tag.

En liten utsiktsplats hamnade vi så småningom vid


Av ngn   underlig anledning tyckte Chess att Bizzie var aaaningen störig.....men Ullan hon var ju en snygging  .


Ja rundan den tog väl en 2 timmar, det var ju inte tanken från början precis men men de går ju inte så fort de dära herrarna  , så det var bara att snabbt slänga i sig nån macka innan det var dags att styra bilen mot Vomb, där Jag, Vicky, Lotta och Inger skulle köra sök inför Vickys tävling till helgen.


Ruta vallades och Vicky körde sina först och de var hur duktiga som helst med tanke på den långa ofrivilliga vilan de haft.

Hjalle och japp han går oxå jättebra, precis som Änzo!!


Bizzie sen och här valde jag att ha en popup på första för det var ju ett tag sen vi körde. Första skicket gick jättebra, bra fart, bra skall, mys och bus hos figgen och sedan så kallade jag in henne. Ställde upp, bra vind och hon drog ut, konstaterade att jaha här är du men jag tror jag drar till mojjan istället  .

Nu fick hon gå tillbaka till Inger för att kampa lite, och käka lite gottor, och sen tog jag in henne igen och skickade om på Inger och nu så....

Nästa så skulle hon ta sig förbi den dolde legan och nu tänkte vi inte riktigt för där hade ju Lotta suttit innan  , så hon kollade av den, och kom sen tillbaka. Skicka om och nu gick hon och gjorde en koll av den igen, men valde sedan att ta sig ut på djupet och minsann...bingo  !


Nästa sida och efter en koll i den gamle legan så jobbade hon jättefint framåt, hittade Inger och satte igång att skälla  . Nästa på Lotta blev ett ofrivilligt tomskick, belöna och sedan skicka till Inger. Skit i örat som irriterade henne samt lite trött så här brydde vi oss inte om att hon skulle skalla utan in med henne igen och skickade på andra sidan.

Trötter i skallen så hon ville/ orkade inte riktigt gå , men till slut så gick hon, hittade Lotta och kom igång fint i skallet även här. Underbara hund!!  .


Ulla sen då och en popup på första och jädrar, bra fart, bra skall och kamp,kamp och sen kallade jag in henne för vidare färd ut till Inger och japp, lika fint här!

Under tiden hade Lotta krypit ner i lådan och den tog hon klockrent och det bara lyste glädje   i ögonen på Ullan när jag kom ut och hämtade henne.


Jättefint framslag på Inger sedan för att på Lottas skick vara lite trött så du fick hon en liten stöt...ge hit bolljäveln typ  , men blev allt lite paff när Lotta röt till henne...grr okej då jag sjunger väl lite först då.....

Sista till Inger stod hon synligt och Ulla hon drog och fick sin belöning  .


Shit vad nöjda vi var och Inger hade en idé att på hemvägen köra inom Revinge och lägga ett appellspår...äh va fan jag hänger på.

Kanon att få icke förarspår ju så vi styrde bilarna dit, trampade ut spåren och sen fick vi ju flabba lite  .


Bizzies spår gick jättebra. Hon gjorde ngn koll på första och andra sträckan men tog sig snabbt in i kärnan igen och tog vinklarna jättefint liksom apporterna!!


Hajlle spårar ju kanonbra, men Inger ser ju liiite kul ut, för han har ju ett tempo somm det är svårt att gå rakt i bak i linan   . Stackars hunden jag visade henne var starten var men efter ett antal meter i spåret visade det ju sig att det var Bizzie sista ben  .

Jaja inga ledsamheter här utan gör om och gör rätt och japp han drog iväg.....hihi.


Rätt mör och hungrig när man landade hemma vid halv 9...


Idag ska vi ta det lungt...tror minsann inte ens att det är min tur att köra till fotbollen heller så...

Ha en go måndag

Ovido - Quiz & Flashcards