Direktlänk till inlägg 12 september 2012

NÖRD ON, NÖRD ON :-)))

Av Susanne Leijon - 12 september 2012 07:36

Referaten från skyddsträningarna kunde man nästan kopierat  , för vi gör i stort sett samma sak varje träning men ska det bli bra och stabilt när det vankas tävling..far far away  , så är ju grunden viktigast. Präktighetsvarning där  .


Vicky och Shotti kördes igenom inför elitsöket nästa helg och japp det ser fint ut. Naturligtvis lite småsaker att tänka på för att det ska bli ännu bättre men...


Därefter en platsliggning, måste ta alla tillfällen men olika hundar och tjejan hon låg alla sina tre minuter. Hon har ju någon gumprullning men hon blir på sin plats och det känns stabilt. Ingen oro att hon ska resa sig och komma   . Det bästa är när det händer saker runt om för då har hon lite att fördriva tiden med,hehe

Blir en ny ikväll är tanken!


Magnus körde Qass lite i FG, Apportering och kryp och jag hade ett förslag till honom att vi kan ju tävla ihop i Malmö   . Jag hoppas bara för min del att det inte strular till sig med ett löp mitt-i alltihopa. Skulle ju lixom vara typiskt  , när min plan nu är att tävla eftersom momenten känns stabila. Vi får väl se..annars finns ju det två till som man kan anmäla till....


Skyddet igår då för snäckan.

Som vanligt uppbunden i linan och hon har full koll på vad hon ska göra för hon vill bara fram till Magnus, gapar på vägen så man får tala om för henne att du ska få,du ska få.....du ska bara sitta fint , ta kontakt och vänta på rätt kommando  .

Suck och pust tycker hon men okej då, efter ett par tillsägelser  .....Pass på... och jädrar vad hon drar på i skallet och även attityden och växlar mycket mycket fint mellan försvaret och bytet  . Här struntar hon fullständigt i var jag befinner mig. Jag backar ju bakåt och låter de två greja.

Bra bett med och har hon nypit tag så har hon  .


Testade även henne att faktiskt lyssna på rätt kommando, och jadå hon gick varken på päron, pajas eller nåt annat utan väntade fint på Pass på.


Magnus testade lite nytt, i förlängningen bevakning eller flykten, ja lite förvirrat för mig men vi skulle dra upp henne för att sedan skulle hon ligga och bevaka och därefter få gå upp och bita.

Här förstod hon inte riktigt vad som förväntades av henne så det blev lite lojt men vi fick till nån hyfsad iallafall.

Sen började det bli mörkt och hon var lite trött så det kan oxå ha påverkat men jag tror mest på att hon inte riktigt förstod vad det var vi ville hon skulle göra, lillpluttan  .

Så för ett lyckat avslut så satte vi fast henne i linan igen och då så.....  .


Framöver så när vi kör henne i linan så går jag fram och peppar/drar på när hon bevakar och sedan så när det gäller det andra så efter bett och mysstund och innan nästa så ska jag bara hålla henne i selen, sparka ut skinnet och när Mange är redo så får hon gå. Då ska hon snart bli säker i det momentet med.


Ullaskrullan fick komma ut och göra favvomomenten, tungen och metallen och dessutom ha bollen som extern belöning i övvriga moment. Särledes lycklig den goa vita   .


Mörkt så det blev bara en runda på appellplanen och därefter iväg till Ica och shoppa lite.


Ikväll väntas det Onsdagstårtsgruppsträning och fokus är plats och apportering för grå och Ulla ja där blandar vi och ger lite  .


Go onsdag önskas

 

 
 
Ingen bild

Cina

12 september 2012 11:00

fligig som vanligt då alltså :) Mycket nöta blir det o det är ju nyttigt att grunda ordentligt.

ses ikväll

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards