Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Susanne Leijon - 23 maj 2013 07:25

Vi var ett litet gäng som drog till Skurup igårkväll i     för att träningstävla.


Jag, Lotta, Elin och Perra körde lägre medans Sanne körde Lk1.


Nyttigt med träningstävling för man kan korrigera hunden, kolla av hur hon är på en tävlingsplats, ta reda på vad som krävs i form av uppvärmning osv....


Började med platsen och där var det full pott   .


Hon fick ligga kvar ute och kolla när Änzo körde och apporteringen..DEN är skitkul och naturligtvis hade ju hon full koll på var den hamnade när det momentet var över...note to me, det behöver hon inte se hos hunden innan..visst hon ska va med mig ändå   men....


LF hos henne då jo hon var rätt intresserad över vad alla andra på planen gjorde så rätt ofokuserad i början och hon får lätt för sig att NU är det framförgående och älgar på...damen ska luras framöver   .

Det blev bättre och bättre men hon fick påminnas ett par ggr, så betyget blev inte speciellt bra...

6:a.

FG sen då och med mitt nya kommando har det blivit mkt mkt bättre även om N-G tyckte att jag skulle ha rullor för det var bra drag...men i min hand så är det betydligt lugnare  . Rätt raka ställanden minsann med så en 7:a tror jag att jag fick.


Läggande...ja det skulle hon inte göra   , javisst segt kan/ är det oftast men att inte lägga sig det var ngt nytt, men vi gjorde om och då la hon sig naturligtvis. Inga poäng där inte.


Inkallning: Full pott   .


Apportering: Lite tugg och lite seg ingång..gjorde en liten lov sidan om  ...och lite segt sättande så en 8:a tror jag.


Krypet sen tänkte hon minsann inte göra överhuvudtaget, jädra surpuppa  .


Fanns iofs sig en bajshög sidan om så det kan man kanske förstå lite men även om jag flyttade henne så tänkte hon inte göra ens en ansats till att utföra ngt kryp...., men se det fick hon göra efter  .


Hoppet var oxå full pott!


Efter "prisutdelning" så fick damen minsann ut och träna lite till, krypa, läggande varvat med ställande...lyssna och gör typ   .


Ullan fick även hon komma ut en sväng och trixa lite...go och glad med skutt i benen   .


Idag lyser solen och vi får väl se vad som händer efter jobb...detta måste på dagarna  .


Så idag passar denna lilla tänkvärdhet....Plikten är angenäm först när den är gjord!

Ovido - Quiz & Flashcards