Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Susanne Leijon - 16 maj 2013 07:28

fick vi alla som ville igår   .


Men innan alla kommit så hann jag med att träna Ulla och även Bizzie fick lite.


Ullan hon fick värma upp med lite agility och hon tycker det är hur kul som helst framförallt springa i tunnlar och på hinderna. Vippbrädan där hinner man inte med förrän hon sprungit upp, dunsat ner och hoppat av igen. Dårfian  .


Därefter blev det två rundor FS och jadå de var hyfsade. FF med olika inslag av ställande, läggande, stege, hopp, fotkommando efter läggande osv..osv och detta verkar hon tycka är hur kuligt som helst...när det går snabbt lixom...  .


Bizzie hon fick FG, LF , och ställande och läggande samt hålla apporten.

FG blev riktigt, riktigt fint. Är ju mkt lugnare utgång, liiite drag är där, men gåendet är lungt och fint och som pricken ställde hon sig även rakt  .

Även LF kändes bra igår och även om jag var ensam så hade jag koll på sättandena så de inte tog en kvart...

Läggandet är liiite segt men ställandet blev bra.

Hålla apporten, ett  tugg men sen så var foderluckan still  .


Alla anlände och Vicky styrde upp verksamheten genom att arrangera startordning  .


För Bizzies del blev det genomkörning i LK 1 och gällande sättandena hörde jag ingenting att hon inte satt helt i halterna så jag hoppas de hade koll på dessa. Det kändes som att hon satt och att det inte tog en kvart innan lallan var markbunden  . Annars var nog lf helt ok. Hade ju en som tvunget skulle köra fs precis där vi var så det blev B lite störd av när den hunden kom emot henne, men han fattade vinken och begav sig så vi kunde göra om...


Läggandet, lite segt för jag hörde när jag hade lämnat att NU ligger hon  .


Inkallningen, inga problem och här kastar hon in rumpan skitsnyggt och snabbt ner med gumpen.


Ställandet, ja ngt extra steg så det ska vi se till att hon inte fortsätter med  , gjorde om och då blev det bättre.


Apportering: ett eller två tugg men sedan så var hon still. Tänka på att bjuda apporten lite längre ner så hon inte behöver sträcka sig för att ta den.


Avslutningsvis hoppet och ja det hade gett fullt. och vilken ingång hos mig   .


Innan alla var genomkörda och klara så hade klockan nästan blivit 22 så inget stugmys för oss inte, men vi är ju där för att träna inför Cert, och då inte Gevaliavarianten    , så då gäller det att ligga i!


En vanlig Svedalatorsdag blir det idag, med städ, shopping och sen ska en låååångis traskas för det är ju utlovat väder  .


En go torsdag önskas!

 


Ovido - Quiz & Flashcards