Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Susanne Leijon - 20 maj 2013 07:20

Ännu en helg har förflutit och även denna har varit en bra helg  .


Fredagen var lugn, en skön prommis med de bägge pälsbeklädda och sedan kunde man sitta vid pool, den utan vatten  , men ändå....,kanten och njuta i finvädret.


Lördagen, där skulle lite nytt in i denna kropp...lite mer muskler så småningom kan vi ju hoppas, i form av ett träningspass på nya tjejgymet i Svedala.

Nathalie har ju redan börjat där och man kan ju inte vara sämre..så hon hade bokat en tid för visning av maskinerna.

Så kl 10 var vi där och jag och min arbkamrat som jag oxå fått med mig, blev visade och sen tog vi oss ett pass efter  .

Hundarna fick promenera med ner och sen vakta Optimera, för efter träningen skulle man hjälpa Natta och städa och sen blev det promenad hem igen.


Hemma sen blev det att greja med pumpen till poolen..tycker lixom att den kunde få fyllas med vatten nu så det hinner att bli lite varmt....

PÅ kvällen traskade vi hem till kompisar för god mat, dryck och Mellokollning.

Kul att kolla på låtarna och ja, jag gillade verkligen den danska låten  , men trist att kolla på omröstning..tar sån jäkla tid.


Men när tillställningen var slut var det ju bara till att kasta sig i säng och attacksova för söndagen bjöds ju på sökträning....men mindre kul då att vakna upp till   , men men bara att ta med ett extra regnställ och bege sig.

Lotta, Elin och jag var de enda som trotsade vädret och ruta vallades.


Bizzie först ut och nu satte sig figgarna på halva sträckan så jag kunde se när hon tagit rullen så man kunde agera om det behövdes.

Första skicket på Elin där kom det ett skall men då trycktes rullen in i munnen på henne   och B kom till mig.

Påviset full fart ut.


Det blev väl en 6-7 skick och de blev bättre efter hand, hon har ju sin lilla tankepaus precis när hon kommit ut till figgen, men jag håller käften, så hon inte förväntar sig att när hon tänkt klart, tagit rullen så ska jag börja tjoa. Får inte bli ett mönster lixom utan istället så rörde jag mig på stigen och när hon hade gjort vad hon skulle och kommit en bit in till mig då fick hon berömmet.

Hon fick verkligen tänka den goda grå för hon ska fatta själv att hon ska ta rullen inte få den instoppad i munnen  .


Fick låna Lottas "gamla" fastrulle så det fanns ngt som dinglade runt halsen på henne och denna hade hon tagit på ena hos Elin men naturligtvis börjat fundera direkt...va va det  , och släppt den.

Det var ju inte en slangbit....


Hugo han ångade på i vanlig ordning..och Änzo han fick en hel del tomskick som gick hur fint som helst, och han börjar verkligen bli klar för tävling  .


Bizzie fick ett pass till, likadant men figgarna var lite längre ut i rutan. Även här tar hon sig en funderare mellan varven men hon tänker iallafall rätt så jag tror det kommer bli brabra vad det lider.

Sökarbetet är det ju lixom inget fel på  .


Riktigt blöta så Ullan fick samla snitslar ihop med B,H och A istället för att söka och hon var rätt nöjd med det.


Hem och in med allt i tumlaren bara för att fara ner till gymmet och träna lite med Natta.

En runda på maskinerna och det går ju så snabbt, hur bra som helst, så snart hemma igen och en välförtjänt dusch.


Lite vila innan skyddseri och ensam på plats så fick Ullan ut och trixa lite  . Hon är en kul en hon och med godis i fickan och en ny boll så var damen på topp.


De andra kom och Balder först ut och så bra han gör alla sina tricks  .


Bizziebumla sen och vi började med uppbindning och hon gasar verkligen på från start  . Här är det numer hon och figgen och mig bryr hon sig inte om, skönt.


Inskick på det och detta gör hon jäkligt fint. Gled in lite i Mange men hon är helt ren och backar ut kalas och har en jättefin bevakning på honom.

Betten kunde överlag vara lite mer fulla, men har hon bitit så har hon   .


Körde ett par flykter sedan och första ja här blev hon lite osäker så när hon väl kom fram till Mange så näää nu vet jag inte ...jag vänder  .

Hon behöver få veta vad hon ska göra....hehe

Gör om och gör rätt och ja duktigt grå, och gör en gång till och ja duktig tös.


Perra konstaterade att..kolla öronen på henne de är strukna bakåt när hon börjar och de åker upp lite väl tidigt när hon närmar sig och då tar hon en tankepaus , istället för att bara göra, och då blir det inte fullt klös.

Men om nån gång så....då lär nog öronen vara strukna hela resan  .


Qass sist och även han gjorde ett jättefint pass!


I efm blir det långis för att sen ta ett pass bland maskinerna. Gött!!


Ha det!!  



Ovido - Quiz & Flashcards