Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Susanne Leijon - 2 maj 2013 07:20

Vilken helt underbar dag med   , stora delar av Onsdagsgänget   , och när sedan även träningen ger full utdelning ja då kan man ha det sämre   !


Lotta och jag bytade spår och hon var snäll att även traska ett till Ullan. Finns det mark behöver hon ju inte ärva och kanske inte på Revinge heller.....


Bizzie hon tog upptaget bra för att efter en liten stund intressera sig väldigt för en fläck och kissa, ja snarare visa att I was here   , för ev. spekulanter...

jaja hon spårade vidare spåret det gick från helt öppet, torrt och soligt in i skogsdungar som väl oxå hade torrt underlag men iallafall lite skugga men i gengäld enorma mängder koskit, så på vissa ställen så hade hon det lite jobbigt, men det är en fröjd att se att hon inte ger upp utan hon jobbar heeela tiden för att få tag i spåret igen  .

Kom på mig själv att efter de två första pinnarna bar låta henne gå och till följd då blev det lite slarvigt efter   , men när jag hörde GB:s ord så fick hon stå och pusta och när jag bestämde det..fick hon gå och ja det blev ju betydligt bättre  .

Alla pinnar in efter ett jättebra jobb och hon var trötter i lilla valnöten   .


Änzos tur och hans var väl oxå sådär ett lägre/högrespår nåt som oxå gick in och ut ur skogsdungar med lite spetsar, serpentiner och pinnar i vinklar. jag hade i vanlig ordning verkligen försökt att memorera spåret om det skulle bli jobbigt..Revinge är ju Revinge så...

Och på ett ställe mitt i nånstans var jag helt säker  på att det gick höger, Änzo ville promt vänster och jag talade klart och tydligt om för Lotta att det gick inte ditåt...trodde att han hade spår på haren som han strax innan dragit upp   . Lotta hon gjorde vad hon kunde för att överbevisa Änzo om var spåret gick,hahahaha och det gick ju inte sååå bra då och då tändes lilla ljuset i min valnöt då att just ja Ä har rätt så följ med honom  .

Även här alla pinnar in och kämpaglöd och trött hund.


Ullas tur och hon gjorde ett fint upptag och iväg. Efter halva spåret så såg vi flera ungar som lekte ngn form av krig eller nåt precis i hennes spår och med rätt lång liggetid och torrt och soligt så blev det svårt för henne men med lite hjälp så kom oxå fina vit runt spåret, fast med ngn missad pinne  .

Skönt med hundar som inte ger upp iallafall!!


Fika och en massa skratt...och nu tänkte jag offentliggöra en passbild här i detta nu..... scrolla ner...













Nä bara skoja,moahahahahahaha


Upplet på det och Ullan fick ut först och de tre första gick jättefint   men det sista var lite jobbigt för henne, vinden låg så att hon var "tvungen" att ta sig ut ur rutan för att få vind på grejen. Efter ett par försök så traskade vi ut i rutan så hon fick lite hjälp och då så...vann jag språngmarschen mot baslinjen,hahaha


Bizzie, hon gjorde nog sitt bästa upplet någonsin hon. Näsan på direkt, inget onödigt spring i benen utan skicka, hämta och snabbt tillbaka blev det på alla och sista sa jag fot, snyggt in och satte sig med grejen still i munnen  


Tillbaka till baslägret och jag traskade ett spår till Faxe. Det var två virrvarr, massa spetsar på varandra, serpentiner, vägövergångar, två blindtarmar och lite annat smått och gott. Kul att gå sådana spår!


KLockan närmade sig nu 5 så en liten runda innan det drogs vidare mot klubben för lydnad.


Körde bara Bizzie här och momenten blev lf, kryp, gående inför FS och lite skallmarkeringar/bevakningar.


Kul att höra från Magnus som inte sett oss på ett tag att possitionen, som var väldans trängig i påskas ,var mkt mkt bättre  . Finns mer att ta på men kul när att det gett resultat när man donat!


Krypet, vi håller fortfarande på med ett steg för att få en bra possition även här, belöna rätt för att komma just dit och även det går sakteliga  framåt.


Gåendet, jag har ju kört med ordförståelse istället för att ha hjälpmedel och hon lyssnar. Sen när tempot går från gående till lite trav har jag stannat henne och sedan låtit henne gå igen.

Igår avslutade jag ngn med att inte säga stanna för Vicky tyckte att det kunde bli lite mkt titta bakåt. Även att jag skulle testa att ha lina på henne och bara då visa att hon skulle sakta ner istället för att prata med henne.

Jag funderar och ser hur jag kommer göra....


Hon fick avsluta med lite markeringar både på Magnus och Mattias och det gillades!


Skönt att se att hon var hur pigg som helst när vi började med lydnaden, även om hon efter X antal markeringar blev lite såsigare i tittorna  .


Hemma vid 21 så efter lilte mat, tv-tittande så   !


Idag ångrar jag allt att jag inte la in om lite semester, för vilket härligt väder även idag!!!


Go torsdag på er!!


Ovido - Quiz & Flashcards