Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

SKYDD?

Av Susanne Leijon - 21 mars 2012 07:48

Har ju hela tiden varit sugen på att testa att köra skydd med Bizzie, och efter att Magnus "kollade" lite på henne för ngn vecka sedan och tyckte att det såg bra ut i det lilla lilla han gjorde, så blev man ju än mer sugen.


Eftersom det både är spår och sök som ingår där med så får man ju  HELA kakan  

På pappret ska det ju oxå funka  .


Har haft lite kontakt med Magnus då för att höra om det möjligen kunde finnas en plats i deras grupp och igår var det ju då dags att köra till Burlöv för att träffa den gruppen.


Nu var de inte så många igår, men mkt trevliga och de verkar också vara ett härligt gäng.

Innan jag tog ut Bizzie för lite lydnad så kollade jag av de andras skyddsträning. Man är ju novis men visst såg det jättebra ut.


För Bizzies del var det ju himla intressant med ett nytt ställe, de körde lite skydd sidan om, så det blev mkt kontaktövningar med henne  ....

Sen var det hennes tur och Magnus tog skinnet som hon fick "jaga " lite, duktig tjej, det SKA jag ha sa hon bara och sen så....

Hon fick kampa, vinna för att sedan komma in till mig...det ska vi öva mkt på, för lite ägandetendenser fanns där allt  . Men när mojjan vände o sprang då jädrar...jag kommer jag kommer.... Ny kamp och vinna och komma in.


Tog henne i halsbandet och loss, släpper jättebra, och Magnus snodde skinnet. Jädrer vilken fart hon fick för att få sitt skinn  . Bra bett dessutom. En flygande grånos var det allt emellanåt.


Körde detta ett par gånger och fattar snabbt gör hon, behövde till slut bara ta i halsbandet, så spottade hon ut skinnet för att få springa till Magnus och få det igen, duktig tjej!!


Körde även en gång där hon blev tillsagd att backa ut istället för att få skinnvinst direkt, och jädrar vad bra det gick!!!!  

Backade ut direkt och började skälla...skinnvinst!!!

Snabbt till bilen!!


Riktigt roligt och nu ska Magnus bara höra med resten av gruppen att det är ok för oss att vara med, så nu håller jag tumme för det!!!


Ikväll är det onsdagsparty, så en träningsplan får utarbetas!!


 
 
Ingen bild

Nettan/Emma

21 mars 2012 08:20

Härligt klart det kommer gå bra=)låter precis som våra andra hundar när vi startade upp dem.Bara att köra mycket såna bett vinster i trasan och bygga bygga=)går att köra lite inskick med anskällningar med bett vinst hihiih å vad spännande håller tummarna nu för att ni får vara med i deras grupp kram

Susanne Leijon

21 mars 2012 08:51

Kommer jag med så blir det mycket små grundövningar just för att bygga damen, lungt och fint.
Hon var allt jätteduktig lilltrollet igår, och tyckte att livet lekte, så jag hoppas verkligen på ett ja från publiken!!!
Kramis

 
Nina

Nina

21 mars 2012 08:22

Alltid spännande med nya utmaningar - själv blir jag trött bara jag tänker på skydds *pust*. Hoppas att det går bra och var rädd om lillan så hon inte slår saj'. Hoppas att ni får vara med! //kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

21 mars 2012 08:49

Utmaningar är kul, och detta kan man väl säga blir en verklig sådan. Men å andra sidan så kan varken Bizzie eller jag, så vi får lära oss ihop.
Slå saj, icke så nicke.
Kramkram

 
Ingen bild

mariana

21 mars 2012 08:38

Jisses, med aktiviteter! Jag som inte ens lärt Dakky - ja vad fasicken har jag lärt henne egentligen ;)?? Nog dax att lägga manken till :) Håller tumme för att ni kommer med! // Kramis

Susanne Leijon

21 mars 2012 08:47

Förmodligen lite bokstavsrelaterat;-)).
Håller tumme för manktilläggning, vi ska ju appella detta året ju,hihihihi.
Tack för tumhållning// Kramar
Vi ses väl ikväll???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards