Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Susanne Leijon - 1 mars 2012 07:33

Snacka om vårväder för tillfället  . Det gäller verkligen att njuta för till nästa vecka pratas det ju om att det ska bli kallarare, stör mig inte, men även att det skulle komma snö, stör mig lite mer  .

Jag har fått min snödos så nu kan det bli vår...på riktigt  .


När jag kom hem igår så hade Natta servat hundarna och Rasmus stod minsann och kockade ihop lite mat  , så det kan man väl inte klaga på......kändes rätt bra faktiskt.

Bizzie hann under de fem minuterna som jag skutsade ner Natta till Rogers jobb att massakrera min plånbok  . Hon hade dragit ner hela väskan uppe från bänken i hallen och dra ut plånboken och sedan hinna massakrera hela myntfacket. Hur hinner hon???

Jaja bara till att köpa en ny då, och det genererar ju mindre tuggpinnar till henne,hehe. På tal om det så skulle min hovleverantör av hundgrejor, Meg´s i Svedala ha stor rea tydligen nu på fre och lör så då får man ju ta sig dit. Hon har ju plockat hem mucbootstövlar, ja ett litet annat märke men säkert lika bra, så de får ju ner och provas  .


Träningen igår då, jo I still love my dogs  .

Ulla var först ut och vi började med platsliggning som naturligtvis gick lika bra som vanligt. Det finns ju lite hanar som inte kan se sig mätta på henne..framförallt  Ajaxx  . Han är helt betuttad...så betuttad att är inte Ulla där så går det precis lika bra med mig  . My god!!

Hon fick även ff, kryp och skall och icke att förglömma FS.

3 skick i FS och japp det var full fart framåt, glad och lycklig som få, så hon glömde visst att bryta av vid gruppen de två första gångerna  , men men nu när det ljusnar så tar vi tag i detta momentet så löser det sig.

Skallet, ja gurglet, som det snarare handlar om igår.


Krypet, är ju en av hennes bättre grenar, som vi pga underlag inte har kunnat träna på ett tag, så högervinkeln blev lite hög de två första och sedan lite vid den sista gången, men annars så var det mkt bra. Vänstervinklarna börjar sitta riktigt fint nu så.....


Lilla Bumlan då. Jo apporten med ut, och tjohoo den var ju kul! Den skulle bäras på hela vägen ner till planen.

Hon är väldans lydig för hon var på väg att springa och hämta apporten under träningen, men valde att komma direkt när jag kallade. Inte bara en gång utan ett par gånger, tjohooooo!!!


Lite lf till att börja med och jag   måste komma ihåg att inte gå för långa raksträckor , för då vinklar hon ut lilla rumpan, och det vill jag inte. Annars har hon fin kontakt lilla snuttan.

Vänster om är hon duktig på att få in lilla lallan rakt och fint!


Testade apporteringen med henne, och hon fick liite hjälp att sitta kvar ,  och när hon väl fick sitt hämtakommando, så full fart ut, jättefint gripande, för att sedan snabbt vända upp och komma till mig med den  , så vi kunde kampa!!


Budisar till Kattis och det tycker hon är skitkul. Bryr sig inte om vem hon ska springa till utan hon springer i full fart. Ska komma ihåg att mottagaren bara har godis för att "leda in henne" rätt i samband med fotkommandot

och därefter få boll eller slang. Blir lite stimmigt annars.


Hon fick även två "anskällningar" till Kattis, och det är jäkelen vad damen kan hoppa högt  . Stävjas, stävjas, men fattar att hon ska skälla gör hon!

Hon fick även lite platsliggning mol allena och visst låg hon  .


Jäkligt nöjd med bägge töserna och nu blir det bara skönare och skönare med ljuset om kvällarna, och lite notes to my self gällande agerandet i hennes träning!!


Ikväll får huset städas och då tänkte jag ge Natta o Rasmus i uppgift att med en inköpslista köra till ICA Maxi och handla  ,hihi

Sen får vi se vad som hinns med!!

Ovido - Quiz & Flashcards