Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

7 MÅNADER OCH VÅR I LUFTEN

Av Susanne Leijon - 29 februari 2012 08:23

 

 

går ju ganska fort kan man tycka idag då  .


Fanns potensial redan som liten

 

att få till en bra linförighet  .

Apportering

 

Inkallning

 

      

Alltså bara att jobba vidare..... moahahahahaha

Skämt o sido så är jag fortfarande jäkligt nöjd med lilla damen, och vi pular på med vår linförighet och alla våra andra så moment som vi håller på med, så ska de väl sitta så småningom  .


Igår var det ju en alldeles underbar dag, vädermässigt så efter lite flexande så traskade jag iväg direkt till vår Å-runda och bara njöt i det vunderbara vädret.

Flickorna de röjde, Ulla käkade en massa avlämningar, urk, och Bizzie smög på henne för att sen kunna attackera när Ulla väl käkat upp och tyckte att hon skulle komma ifatt  .

Övade en hel del på både inkallning och läggande, bara sådär helt plötsligt.

Som vanligt så kan ju Ulla och Bizzie behövde ngn gång för att även hon lägga sig. De första gångerna tyckte hon att hmm du sa nog sitt va??  . Hörsamhet fastän man är på runda, är aldrig fel!


Senare på kvällen så blev det även lite lf med de bägge o Ullan var inte riktigt i stöt, så det blev bara lite med henne medans liten fick lite mer. Duktig är hon!


När jag höll på att minska Bizzies omfång...snacka om mkt päls  , så var där en som gick på andra sidan med sin hund och plötsligt hör jag liite panik i hennes röst och ser samtidigt hennes hund komma över vägen mot oss.....den hade kommit ur halsbandet.

Hur kul är det att smala ihop två nötter, som går igång bägge två  , och mer ju närmare hunden kommer...satan vad lack jag var på dem!!!

Matten fick iallafall fart under sulorna för att få tag i sin dog, men då hade Ulla redan tryckt in honom i buskarna  , och hade ett mullrande utvecklingssamtal med honom  . Hon är för go den!!!!

Bor allt en liten polis i henne!!


Ikväll är det klubben som gäller och jag ska under dagen utarbeta en träningsplan!  .


 
 
Nina

Nina

29 februari 2012 10:01

Det är tur att Bizzie får göra annat än att fylla månad *hehe* ;). Gött med lite promenadträning, bästa sortens och oftast väldigt effektivt! Planer var det ja *pust*. FS känns som ett överhängande hot! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

29 februari 2012 11:06

Ja du och får hon inte så fixar hon själv;-).
Gäller att plocka undan framförallt skor numer...och mina kläder dras fram från sängkammaren, så det ser ut som om man hade.....Lilla pysselkvisten, men hon har ju haft en bra lärarinna...
Promenadträning är nästan bästa träningen det!

FS ingår faktiskt i min plan, så är det bara;-)).
Kramis

 
Ingen bild

Kattis

29 februari 2012 10:57

En LITEN?? polis i Ulla? :) Ulla Swat-team Leijon...

Susanne Leijon

29 februari 2012 11:03

Moahahahahahahaha
Kanske snarare så:-)))))))
INte dåligt att ensam ingå i ett Swat-team,hahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards