Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Susanne Leijon - 7 februari 2012 08:31

Ja det var den måndagen det.  


Var ju vår tur att köra till fotbollen, och då är det rätt mkt som ska hinnas med innan killarna hämtas upp en efter en för vidare färd genom skogen till Bara.


Nathalie hade varit ledig så liiite matförberedelse var det allt när man kom hem strax innan 5.

Hundarna hade varit ute hyfsat nära den tiden så det var ingen ko på isen för deras del, så de kunde ju få gå långis i Bara då under tiden för fotbollsträning.   


Nu visade det sig att Roger hade tagit bilen, trodde väl att han kunde få lagningstid hos Peter samma dag, amen eller hur???, eller så var det ren skär lathet...snarare det  , om ni frågar mig, så det var ju bara att se till att han kom hem med bilen och då fick han ju som straff,hahahahaha köra till fotbollen.


Vi stressade i oss maten, Rasmus letade efter sina saker, ja om man kanske skulle se till att de alltid fanns på rätt ställe så.....så hade man inte behövt leta så länge....


Och vips så meddelar Rasmus att det är ingen fotboll, fär det är för hårt i grusen och för kallt...detta gjordes ca 5 minuter innan de skulle köra. Framförhållning?!?!?!?!


Jaja, då fick Roger proviantera lite istället och jag fick med mig Natta på ännu en långis, Svedala runt!

Bägge flickorna i flexikoppel, lite lättare när det är halt ute, och en bra möjlighet att träna inkallning,haha.

Ulla,lydiga vit och sen Bizzie vilda grå. Men när Ulla lyder och inte Bizzie så är Ulla väldigt snabb på att berätta för Bizzie att....hon inte har lytt sin ledare...my god!


Hur som helst en rask promenad i det härliga vädret, även om låren de blev till isbitar, så kom vi hem med lite olika meningar om vad det gäller att lyda B och jag, men jag vann ju naturligtvis  , så väl hemma så fick fröken grå träna lite på linförighet.

Hon är duktig lilla livet och vill verkligen förstå vad mitt kommando innebär för henne och vad hon förväntas utföra  . hon älskar ju sin boll så.....


Lite skall fick vi till med. Hon funderade och funderade vad just det ordet betydde och sen när hon chansade och skällde,  såg så himla kul ut. Hmm jag har hört detta ordet, vad är det hon vill jag ska göra...jag provar....voff...aha det var rätt!!! Ett skall=boll!! Duktig liten!!


Idag är en oskriven dag, iallafall efter jobb, så vi får väl se vad som händer....

Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards