Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Susanne Leijon - 10 februari 2012 07:50

Nathalie o jag hade sällskap på bussen hem  igår och då "planerades" det hur man skulle klämma in alla måsten under kvällen, för hon skulle ju med o handla iallafall.

Hon tyckte att jag skulle gå med flickorna till Rogers jobb o hjälpa henne llite med städningen o sen skulle vi iväg o handla...hyfsad tanke...men min plan var ju då bättre  . Hon lagfade till lite käk medans jag gick hyfsad runda med flickorna, och sen körde hon ner för att städa och ajg skulle då städa hemma och efter det så skulle vi handla.

So far so good  . Maten klar när jag kom hem.


Satte dammtrasan i handen på Rasmus och order om att damma hela huset  , och otroligt nog inga protester, utan han bara gjorde  .....


Själv började jag där uppe och blev klar med allt, och skulle bara ner med lite kläder innan trappan skulle dammsugas.

Väl nere så piper det från sängkammaren och jag lyckas lokalisera att det är brandvarnaren som låter lite, tyckte även att det luktade liiite bränt, men trodde det var elementet.

Ut med batteriet, och det slutade pipa iallafall, och skulle sen fortsätta dammsuga trappan...

Yeah right  , dammsugaren var ju stendöd!!!

Å då trillade lilla poletten ner med att det kanske var den som "brunnit", motorn till centraldammsugaren alltså, och det var därför brandvarnaren...just varnade. Det kostaterades att så var det när Roger kom hem, och då stod man med ett halvstädat hus  .


Jaja, kylen fylldes på iallafall, och det var ju välbehövligt!


Idag får jag låna grannens dammsugare och färdigställa det jag började med igår  .


Vi har ju en centraldammsugare och den bytar man ju inte huxflux, och den vanlige vi har har vi endast till bilen, så den kommer icke in i huset.


Men hur som helst så är det fredag idag och bara det...njuta njuta och åter njuta. Tror det blir en tur till skogen för långrunda och sen blir det en lugn kväll. Till skillnad från lördagenskvällen då vi ska ha Onsdagstårtsgruppssuppstartsparty!!!!!

Och innan dess så är det årsmöte på klubben och jag tänkte träna brudarna lite efter det så de får göra lite.

Söndag får vi se vad som händer....vi har ju ingen mark..så kanske spår i Norrskog, byggsök, ja vi får se när man vaknat efter partyt  

Ha en go helg!

Ovido - Quiz & Flashcards