Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Susanne Leijon - 6 februari 2012 07:32

som i Sessa, Sök, Spår och Smink, kan man väl sammanfatta min helg med   .


Fredagen då fick jag först med dottern på en runda i bokskogen, kallt o skönt och den blev nog en 6 km tror jag. Flickorna kunde vara lösa hela rundan, så de kunde ju röja bäst de ville  . Och allt detta medans Roger stod vid spisen o donade,haha

Grannarna skulle ju komma in och efter god mat och dryck så spelades det 500. Och vem vann??  Tada!!!

Nu är man Prin Sessan i 500 ett tag,hahahaha.


Fredag övergick i lördag sådär bara och då skulle det tränas i Karup. Lotta o BoxerNina o jag , en väldans liiiten skara av vår stooora grupp  .

Spår, sök o upplet skulle det bli innan dagen var slut!

Det var Kallt när vi kom, -14 typ, så det var bara att sätta igång!

Jag gick till Thelma o Nina till Ulla o Lotta gick till Hobbson själv. Bizzie o Änzo skulle ju få söka så den rutan vallades när spåren var lagda.


Färdigvallad ruta och två figgar ute så det var bara att köra igång med lilla snäckan

 

Försökte utan popup på första, men det visade sig att det behövdes så bara en liiiten en och vips så var B ute hos Lotta, lyllig o kampade järnet.

Tog popup på Nina sen med och samma resultat!

De efterföljande fyra ingen popup alls, och även om hon står liite nonchalant, i mina ögon, så när väl kommandot kommer så är hon laddad och drar ut i full fart  . Kraftsparare??,hihi.

6 skick i första omgången och lika bra alla gångerna, lilla lilla   .


Hobbes och Thelmas spår och dessa gick bra.


Ullan sen, klockrent upptag, katching!! och sen så.... missade om det var en eller två pinnar, men i den kylan och att de hamnar lite under snön, så bryr jag mig inte så mkt. Hon spårade jättebra och blir lika lycklig var gång hon kommer till slutet så hon kan få  sin boll

 

Änzoz tur i söket, och jädrar vad bra han går nu!! Full fart ut, tar sin rulle och snabbt in till Lotta. Nu har han fattat att han ska snabbt tillbaka med till figgen för där är det himla kul!! 6 skick han med och jädrar vad det gick!!


Bumlan igen och denna gången ingen retning alls, och hon far bara ut till figgarna i bra fart, jobbar till hon är framme och blir hellyllig återigen när hon väl är där.

När hon varit hos ena figgen så är det ett jädra drag i kopplet in till stigen och hon vill bara ut på andra sidan  . Såå nöjd så nöjd!!


Änzo lika duktig omgång två som sin första!


Thelma o Ulla skulle få köra upplet och Ulla ja, specialpärlan  , hon grejade även detta hur bra som helst!!!


Så jäkla nöjd med hundarna och deras enorma jobbvilja!


Resten av kvällen blev lugn, så lugn att jag somnade rätt tidigt i soffan  , kostar på att vara ute i kylan hela dan.


Lugna söndagen infann sig och vi skulle ner o hämta våra takräcke, som visade sig vara för korta till Volvon, så det blir till att handla nya, hmmm.

Skulle kolla på Rasmus andra match, men det visade sig att den hade spelats en timme tidigare än vad som sagts, så av det blev inget  , men en vinst o en oavgjord blev det!


Bilen, ja den får in till lite lagning, luktar aaningen bränt när man kört lite längre och bromsarna  vä bak är ganska varma, så Peter får minsann ett besök så den är ok när vi ska söderöver för skidåkning.


På kvällen for jag o Natta till Sanne för ett sminkparty.

Nu sminkar jag ju mig inte så mkt , men fick ju lära mig att ska man se ung o vacker ut så , är det en massa jox man ska ha   , en kräm så att nästa kräm, ellr foundation sitter bättre och sedan nåt annat och sen för ögonskuggan skulle sitta bättre så var det nog något man skulle ha under och sedan något över, ja ni förstår....

Sen rynkorna kunde man trolla bort med ngn penna och över den skulle man ha foundation....

en parfym, ögonskugga och ett läppstift fick jag shoppat iallafall och Natta nåt så...


Måndag igen då med en orörd vecka...hoppas bilen blir fixad snabbt, vill ju helst inte köra för mkt....



Ovido - Quiz & Flashcards