Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

OHHHHHH

Av Susanne Leijon - 15 februari 2012 08:06

Kan man väl sammanfatta upplevelsen när jag skulle gå morgonrundan med de två fyrbenta.

Ulla fick syn på något lite längre bort och satte väl igång o gapa, halv 7 på morgonen  , ivrigt påhejad av den gråe samtidigt som de började dra.....och det var väl inte lilla isgatan ute heller...men snabb i reaktionen som man är, *host host*, så fick jag väl upp kängorna, jäkla tur att jag hade just de på mig, bland stenarna precis utanför ytterdörren så jag kunde ta spjärn för att hålla emot  .


Sen var det ju bara att luuungt o fint ta sig ut för lite morgonbestyr. Kan ju säga att jag höll mig i gräskanterna   .


Nu kan det räcka med denna halka. Har gärna snö och kallt men vägar och gångar vill jag bannemig ha snö, is och halkfritt  .


Igår for vi halva södra Skåne runt i jakt på skidor, pjäxor o stavar till Natta o Rasmus. Blocket it is!!!

I Falsterbo inhandlades det var sitt par skidor med stavar, i Höllviken fick Rasmus pjäxor och sen till Malmö för att Nathalie skulle få sina pjäxor. Otroligt nog passade pjäxprovningen på första försöket för bägge. Thanks!!

Så nu är vi alla ekiperade så långt för skidsemetern, men allt det andra har vi så nu är det bara att tuta o köra!


Flickorna hade nog världens tråkigaste dag/kväll för det blev bara två mindre rundor för dem, men så får det vara ibland.


Ikväll väntar ju träning på klubbben...om nu inte vädret skulle få för sig att ställa till det och då ska det faras inom Svågertorp för inhandling av nytt takräcke, det gamla var ju för kort  , och sen får man ju handla snökedjor med så man med säkerhet kan ta sig hela vägen fram.


Beställt tjänstetecken med till lilla grå, så hon oxå kan vara fin när hon tränar  


Ha det alla!!



 
 
Nina

Nina

15 februari 2012 09:15

Idag levde man farligt när man gick utanför dörren - MY GOD vilken halka! Jättekul att åka attackhund då ... not *morr*. Tack gode gud för gräskanter och - så klart - Blocket :). Härligt med bra affärer! Fler sådana! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

15 februari 2012 11:22

Ja, jädrar vad det var glatt...ÖVERALLT!!
Två dårar längst fram i linan på det...say no more!
Blocket ger en ofta bra affärer, me like!
Kramis

 
Ingen bild

mariana

15 februari 2012 10:08

Håller med dig fullständigt, nu får det väl ändå räcka med snö/is ;)! Kan ni inte ta det med er till Österrike, kan ju aldrig bli för mycket där :) Tumme upp för lyckade Blockaffärer :) // Kramis

Susanne Leijon

15 februari 2012 11:21

Tror iofs att där är så det räcker i Österrike, men jag fyller ett släp....;-))).
Blocket är bra!// Kramis

 
Ingen bild

Cina

15 februari 2012 11:28

jag hann se katten som Yalla gick igång på när vi klev ut i halkan...kanske ännu en katt vid sju i Svidala? Hur som - inte kul i rådande underlag.

vi håller tummar för kvällen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards