Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

SHE DIDN´T SEE THAT ONE COMING

Av Susanne Leijon - 31 mars 2011 07:43

den goda vita  .


Igår var det ju gruppträning  . Planen var inte jättestor för min del men plats, då hon höll på lite förra veckan,grrr, INkallning samt FS var det som skulle tränas.


Platsen: Tillbaks igen, dvs hon låg hur bra som helst! En gumprullning men det var när jag var på väg tillbaka till henne så....det var nog en engångs förra veckan.


Inkallning: Ja, och där kommer rubriken in  . För den goda vita hon tyckte att hon själv kunde börja springa när det passade henne...men inte räknade hon med att Vicky var en reptil, för lika snabbt som jag gapa att plocka henne så fastnade den vita i hennes klor  , och blev förvissad om att hmm det var nog liite dumt det där jag gjorde precis.....

Tillbaks till ruta 1, och där satt hon sedan och inte efter tredje eller fjärde kommenderingen fick hon springa till sin mojja. Ställandet..snabb reaktion..ngt steg för mkt, tyckte jag att jag såg.


FS direkt på det och ja poletten är helt klart snart nere helt i hålet minsann. Som vanligt, kan man ju vara lite tuff o säga så har hon bra fart ut, bryter av mkt bra till trav. Lite vingel, inte alls lika mkt som förr, inga stopp och jag får tänka på att sakta ner lite så inte avståndet blir för kort. Men jag är tyst, damen får tänka själv och det ser ut som om hon gör det oxå  .


Börjar likna ett hyfsat betyg..... och det är ju på tiden...typ 6 år senare  .


Stackars Mattias, eller... har nog numer en stor muskel på armbågen tror jag, och det är kanske jag skuld till..men det var INTE meningen att det skulle bli sådäradå.  hihi.


Ikväll bär det av till ElPatio med några från jobb, mumsigt!! Så Roger han har lite att stå i därhemma, hehe


Go torsdag på er!

 

 
 
Nina

Nina

31 mars 2011 08:39

Sitta bör man annars dör man *moahahahaaa* :)). Det såg kul ut även på håll. Man kunde riktigt höra Ulla "jävlar jävlar jävlar" .. Roger får göra som vi andra, sova - sen på himmet'. //Kram kram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

31 mars 2011 12:55

Det var en nära-döden upplevelse enligt SkrUllan,haha
Jävlar ja!!!
Sova, you got to be kidding.....det är bara rätt po himmet som gäller...
Kramkram

 
Sabina

Sabina

31 mars 2011 10:07

Dä va oväntat *fniss*. Jag missade ju just den episoden ute på planen... Kan tänkas att hon sträckte upp sig lite efter det ;-)

Ha en trevlig kväll// Kram kram.

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

31 mars 2011 12:54

Hon har ju då varit med om det förr, så man kan verkligen undra vad det var hon tänkte..eller då inte,haha
Trevlig kväll i gruvan åter. Kramis

 
Petra

Petra

31 mars 2011 12:20

Otur när hon tänkte där en stund kanske *fniss*. Låter trevligt men socialt samkväm på en torsdag- tidig start på helgen s.a.s //Kramar

http://www.chroniclesofpetra.wordpress.com

Susanne Leijon

31 mars 2011 12:53

Det blonda slog igenomn där ett tag,hihi.
Socialt samkväm en torsdag med god mat är aldig fel!
Kram tillbax.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards