Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Susanne Leijon - 21 mars 2011 07:24

Redogörelsen kommer här:


Fredag:

Som vanligt tog ju kontorsstolen mesta tiden av dagen, men vid tre tyade inte denna mer utan såg till att ta bussen hem.

Flickorna fick ju ha sig sin runda, och Kian får hänga på de liite längre rundorna och jag tycker nog att sämre blir hon inte iallafall  . Annars en lugn kväll.


Lördag:

Inget planerat, och bara en sån sak, förutom att köra Natta, eller hon skulle övningsköra till Trelleborg.

Efter en lugn o skön frukost så tog Roger med sig SkrUllan på en längre promenad  , han gick nog bara ner till jobbet o flabbade  , men iallafall.....

Jag grejade lite hemma innan Natta o jag begav oss till byn för lite inköp och därnere kom SkrUllan med bihang, och när hon fick syn på sin mojja...ja det var lika bra att hon fick hänga på i bilen  .

Inom Meggie för lite hundmatsinköp, och vem kommer in där om inte ZLATAN! Asså va, i en djuraffär i Svedala och där står då jag och är jättemesig  .

Tur Natta är lite kavatare då för hon traskade in och sa Hej Zlatan, min bror spelar fotboll och tycker att du är jättebra. KAn du skriva en autograf till honom, fast jag har inget papper eller nån penna.  .

Det fixar vi säger han lite coolt, och sagt o gjort, Rasmus är en Zlatanautograf rikare  .

Vidare mot Trelleborg och även Beddinge för Natta skulle till Henrik, pojkvännen. Hon övningskörde hela vägen och det gick hur bra som helst, något nervöst motorstopp bara i Trelleborg. Lite mer bilar där,haha

På kvällen kom kompisar på mat så den kvällen flöt på bra....


Söndag:

Dags för hundträning med gruppen och vilken dag!!! Både   och duktig hund!!!

Min plan var att spåra, men Vicky ville söka så ja kan ju köra nåt skick oxå då, sen plötsligt var det Vicky, Mattias, Jag ,Lotta, Gosia o Sollan osm sökte och spårade.

Måste säga att vår planering med hur allt skulle gå till var enastående!!!  .

Två spår traskades ut, medans rutan vallades. Ett par hundar sökte, sen var det spårtramp och under tiden så hade en annan spårhund hämtats. Söket fortsatte samtidigt som 2 andra spår traskades ut som senare oxå togs. Haha


SkrUllas prestationer då??

I söket, mammas prinsessa! Nu hade hon suttit med uppe när ett par hundar körde och det triggar igång henne tills det är hennes tur, men de tre första skicken var så jäkla bra  . Full fart ut och vov,vov direkt ute hos figgen, bollen och tjohooo från mojjan som inte hade blandat sig alls.

4:de ett stopp, men mitt fel  , hon gick ut och därefter så tog Vicky och drog iväg o jädrar va kul sa Skrull o satte efter!!


Alla hundarna var rikitgt på topp i söket idag, så himla kul.

Jag hade traskat spår till Ajje och han var så himla duktig!!!


Efter grillning, snacka om att man var hungrig!, Så var det dags att ta SkrUlls spår, som Gosia hade traskat.

Ett bakspår,asså hur svårt kan det vara att gå på rätt håll??  

Men resten av spåret var så jäkla bra!! Vilket vinkelarbete hon hade, ojoj....

En pinne hade hon gått över om inte jag berättat för henne att den SKA man ha med sig.

Den ljuvliga dagen avslutades med en prommis med Sabina, Gosia o Cina med deras fyrbeningar.


Nu har en ny vecka påbörjats o ja.....


Ha det så länge....

 

Ovido - Quiz & Flashcards