Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Susanne Leijon - 12 oktober 2012 07:46

Igår åkte jag hem liiite tidigare, var ju helt underbart väder så tanken var att hinna till Burlöv lite tidigare för en rasterunda  .

Magnus var redan där när jag kom, runt om dammen var där miljontals fåglar så det fick bli lite röj på planen för flickornas del istället  .

Någon som vet vad det är för "spindlar" som lägger nät över precis hela gräsmattan så det ser ut som sammet?  Ser fräckt ut men hur hinns det med egentligen.....


Perra han anlände med och medans de stod och snackade så tog jag ut den vite för lite seriös träning...yeah right tyckte hon  .....

Det hela slutade med att vi mest skojtränade med blandade "moment". Damen blev lite snurrig så till den grad att hon verkligen lyssnade och tänkte till,hehe. Läggande under språng, läggande under gång och fotkommando när jag var på väg tillbaka, ställande och på det inkallning, samma med läggande, ett gudomligt kryp  , lååångt FRITT följ  , lite anskällningar, hopp både vanligt och under marsch och lite skall.

Den hunden är icke klok  !!


Perra blev genomkörd i lägre och därefter var det Bizzies tur, så hon värmdes med lydnad, hon var väldans intresserad av vad Magnus pysslade med men skötte sig bra hos mig hela uppvärmningen  .

Tog kudden, "bita" upp henne lite och då körde vi rörelse...bita, stilla...släppa och jag behövde bara säga loss de två första gångerna sedan så när jag stannade så släppte hon själv  . Bra bett dessutom!


Sele på, lina spänd och sätta sig fint hos mig, Magnus redo.... koll på mig och revir....full fart fram och igång gick hon. Magnus han rör sig, snäckan följer fullt fokuserad, Magnus står still hon växlar direkt över i bevakning med ett bra skall och håller hela tiden ett bra avstånd  .

Magnus rör sig, hon hänger på, kommer något litet skall men hon kommer på att det är lite svårare att skälla om man ska få bita så det blir tystare för var gång.

Mycket bra bett i kudden igår!!

Stolt vinnare över densamme, kommer in för kamp, dels  hos mig och dels till Magnus.


Ett par omgångar blev det för henne och där var en tjuvning, där hon tyckte att jag var alldeles för lååångsam och en gumplättning var nog det enda negativa igår.


Jakt skulle det bli, höll i selen, sparkade ut kudden till Magnus, han drog på henne...backade ut och då fick hon gå och jädrar vad hon flög upp och fick ett kanonbett i kudden så det var bara att rusa till bilen!!!!

Riktigt, riktigt snyggt!!!!!


Stretching för damen och sen var det Qass tur. Korgstötar och utbackning i bevakningen( hålla avståndet). Riktigt fint!!


Lite möte angående lite nytt på skyddsfronten och sen var det hemfärd!!


Ännu en skyddsträning man blev riktigt nöjd med  .


Ikväll blir det slappefredag!!


Ha en go sådan!

 

Ovido - Quiz & Flashcards