Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Susanne Leijon - 1 oktober 2012 07:38

Det var inte skönt att tvätta sig imorse inte, eller jo det är ju alltid skönt att tvätta sig men icke i iskallt vatten  .

Vi hade varmvatten på fm. Sen skogades det och när jag kom hem och skulle diska lite så var det fesjummet, jaja tänkte inte mer på det förrän lite senare när Natta berättade att det var aaaningen småkallt när hon duschade.

Bara att konstatera att vi hade inget varmvatten inte. Lampan på beredaren den lyser, inga säkringar sönder, ja det skulle vara i beredaren isåfall så Roger får kontakta rörnissen så vi får värme i vattnet.


Igår så klippte Natta först Lena och hon hade tagit med sig sin Diza och två puppisar.

IN med alla i trädgården så man fick mysa lite  .

Diza och Bizzie leker så himla bra, Ulla styr upp det hela, och de två små...ja hanen skulle ju delta i leken han men tösen det var en riktig liten mysflicka.

Bizzie, belgianblue  och Diza i en lekpaus...

 

efter röjröj

 

Erox mitt i smeten

 

medans Ezter hon mest myste

   

Bizzie verkade vara en kul kompis  

   

Efter klippning så var det dags att dra till skogs för sökträning   . Vi blev en del..Jag, Lotta, Inger, Perra. Kattis och Elin som skulle köra.

Härligt med mkt folk och nytt folk, man kunde ha folk på stigen, någon gjorde sig beredd hela tiden så trots att det var 8 hundar som skulle köras så var vi klara på 3h. Det är bra jobbat tycker jag!!!


Alla verkade mkt nöjda med sina hundar så dagen den blev kanon.


Bizzie där tog jag popup på första och ut drog hon och kom igång att skälla  . Kampmys hos figgen en stund och sen kallade jag in ...efter att gjort om efter lite missförstånd  .

Ut på nästa och här drog hon lite i rutan men kalla in och skicka om och nu blev det träff! Bra skall här med. Samma visa kampmys och sedan kallar jag in.

Vill inte gå ut och hämta än för då ställer hon sig och glor och väntar på att jag ska komma ut...så figgen får vara den kuligaste.

Tredje blev riktigt bra!!!! Jag måste tänka på att se till att inte skicka förrän hon är helt fokuserad ut och man märker på henne att det skulle kunna bli tjuvning nästan för annars så står hon kvar och så får man kommendera igen...onödigt  .

Fjärde lika bra och på femte tog vi direktbelöning.

Duktig grå  .


Ulla sen, ja hon var på G!! Tog en popup på första just in case,och  hade hon sett jäkligt rolig ut när hon skulle ta sig fram till Lotta som satt innne i granen  .

Andra blev kanonbra.

Tredje där låg Lotta i lådan och man kan väl säga att Ulla hon var på djupet  . IN med henne och skicka om och nu så...gubben i lådan kom fram!!!

Fjärde här hade hon stött till Perra och sen när hon väl fått bollen så...   , nu drar jag. Denna vita dåre!!


Bizzie fick sig en budis som gick jättebra!


Innan hemfärd så gick jag och Lotta en runda till sjön med dårarna  .

Lite koll på Ulla Polis så de nya vännerna kunde få röja.

Änzo fick lära sig att Bizzie ÄR snabb och kan byta riktning väldans fort  .


Väl hemma hade Natta gejat ihop en god pastarätt med räkor och crabsticks i en smarrig sås   .


Lördagen spenderades i Blekinge för Rasmus skulle spela match. De spelar i Skåneserien..men men..jag kunde under tiden matchen var träffa en syrra till Bizzie så det var ju inte fel.


Det blev lite röj även där

de var rätt lika de där systrarna  

Bizzie

Bixi

Det blev mkt snack och lite hundträning innan det var dags att rulla tillbaka till Skåne igen, tyvärr med en förlust för killarna.


Nu är Baraepoken slut för Rasmus del och han går tillbaka till Svedala för att lira boll.


Det var helgen det.

I veckan kommer det nog att bli en del hunnaträning..nähä som barnen skulle sagt  .


Go måndag önskas!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards