Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Susanne Leijon - 24 oktober 2012 08:26

Det är frågan efter gårdagens lilla skyddspass  .


Liten skara Perra och jag och sen kom Elin efter en stund.


När jag kom så hade Perra precis rastat Balder och iom att bägge mina de löper så var det julika bra att han började  .

Perra började med att köra lite mondioringlydnad. Framåtsändandet, är ju lite som i IPO:t, hindret... rakt upp ca 2 meter och sedan ner på andra sidan, naturligtvis då som ett A-hinder. Jag är ju då impad att hunder kommer över detta raka plank  . Men duktig är han mallepojken.

Lite vila för honom innan Elin skulle agera michelingumma   och ut med Bizziebumla för lite lydnad.

Apportering i mängder, sitta och hålla, få den kastad runtom sig, för att lallan ska vara lika platt som marken hon sitter på, och sedan hela momentet.

Bra där och tugget det minskar....nöta, nöta både med rumpan och tillfällen.

Linförighet som var ok, hon tyckte att Elin och Hugo var rätt kul där det kastades petflaskor och kampduttar lite varstans, men jag är så nöjd med att hon faktiskt trots enormt intresse för dem ändå var så följsam som hon var  .

Läggande och ställande och dessa ska vi inte göra samma dag för igår vart det förvirrat för damen. Hon chansade rätt vilt ett tag  .


Hur som, dags för skyddet och igår valde jag, får väl se vad Magnus tycker om det  , att börja lite med civilsändande och bevakningsövning.


Jag tycker ju då att en tyst liggande bevakning är tjusigt och hade ju tänkt mig att ha det på Bizzie, men det verkar som att hon själv...ja nu var det ju istort sett första gången vi gjorde detta, vill ha en stående med skallgivning  . Kolalde lite med Jeanette och deras har själv fått bestämma.

Vi donade lite med att hon skulle ligga, ja det gjorde hon ju oxå, men hon återgick till stå och skall när hon kunde.

Då kanske hon ska få bestämma och inte jag tvinga  . Vad jag kommer ihåg så i hennes eget val så höll hon ett bra avstånd själv och det kanske är så att detta är mer naturligt för henne och man kanske har igen detta både i de andra momenten samt i söket...tänker jag rätt????

Hur som, duktig var hon i sina stående skallmarkeringar, och visst också när hon la sig...


Lite bevakningsövningar och där ska hon iallafall sitta  . Och det var hon nog också nöjd med.


Detta har vi aldrig gjort men hon förstod hyfsat fort, även om man skulle ha ett litet öra och gärna lite kollningar bakåt på mig, att vinsten kom från Perra. Bra bett i kudden med så...kvällens övningar gick bra!!!

Avslutade med att Perra körde lite bitaövnignar i Elins dräkt och lite andra underliga moment  .


Skulle tagit ut Skrullan sen men då släcktes planen ner  , så det var bara till att dra hemåt för en prommis istället då.

Släcktes ner gjorde även bilen halvljuslampor   , när jag körde därifrån, så det blev aaaningen mörkt framför mig, men parkeringsljusen tror jag det var funkade och så på med dimljusen fram så hade man lite lyse iallafall.

Suck i kvadrat, för om inte ljusen hinner lagas idag så blir det inget Onsdagsparty.

Kanske hinner lägga ett spår i dagsljus istället och handla inför helgen då istället...ja vi får se.

Äldre bild men hon har ett bra avstånd...naturligt i kroppen  


 

Ovido - Quiz & Flashcards