Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Susanne Leijon - 7 oktober 2012 17:36

Ja, det ville sig inte hela vägen men godkända på 228.5 blev vi iallafall  .


Spåret: Det var där det blev fel ,  spårsäker som hon normalt är så blev det lite för mkt koll idag.

hon kom runt med alla pinnar fint medplockade, men hon hade rätt mkt snurr i första vinkeln och hade varit av lite och kollat på första benet, men tagit sig fint illbaka i kärnan igen..sidvind på det.

Ena domaren gav en 5:a, medans den andre gav 0  . han tyckte att förutom ovannämnda så hade jag styrt henne alldeldes för mkt. det handlade om två gånger när hon ville iväg lite halvhjärtat åt "fel " håll, och då stod jag kvar och visst linan blev sträckt och det blev ju ett stopp för henne där, lite tala om att hon var fel, men samtidigt hade hon haft något ofrivilligt stopp när linan var insnodd runt benet och jag fick greja för att få loss den.

Domaren bestämmer men hon tog sig runt och alla pinnar med så en 5:a kan jag nog tycka hade varit mer rättvist.


In till klubben och värmde damen lite innan alla anlände och det blev dags för

budföring:

jädrar vad hon lesste iväg och sladdade in snyggt hos mottagaren för att lika fint komma till mig...via att vara på väg till TL, men när hon insåg att det inte var jag så gjorde hon en snygg gir och ställde sig hos mig...redo att springa tillbaka. Så det fick bli ett dk  . Betyg:9-8.5


Platsliggning: Hon har legat jättefint de senaste gångerna men det är alltid lika nervöst  . Hon hade en eller två lägga till rätt rumpan men hon låg trots det avslappnat och fint, trots att när halvminuten var kvar och hunden bredvid började pipa rätt mkt och vifta på svansen...vilket Bizzie tyckte såg kul ut, suck...men hon låg och betyg 10-9.


I väntan på min tur att köra lydnaden så var hon totalt ointresserad av mig, sulle kolla allt annat än att lyssna på mig så det blev till att köra lite lf igen och kräva min uppmärksamhet lite  .


Så på väg in mot starten var det precis som att hon fattade att det var allvar för följsamt fint fot och brydde sig inte om ngt annat  . Lilla grynet!!

Linförighet: Sakta sitt från bägge och det har hon. Sedan tyckte mr Snål att hon pendalde lite men trots detta fick vi 8-8! det kände jättebra, ingen nervositet alls från min sida och hon var verkligen med.

Framförgåendet: Drar, jag vet, lite snett avslut och tydligen lite snett sitt. Betyg: 8-7. Mkt nöjd själv!

Läggande under gång:Tydligen gjorde jag ett dk med huvudet  ...det måste kompisarna kolla mer på....och från mr..ja ni vet stod det ngt ute trögt, fattar inte...men betyg: 9-9.5  

Inkallning: Springer på mig...jag vet det med... Betyg: 9-9.5

Apportering: Här kunde avslutet vara precis hur som helst men hon släppte den inte iallafall...annars så lättade hon när jag kastat...det märkte jag och bad snabbt att N-G skulle säga kommendera illa kvick för annars hade hon nog tjuvat  . det inklusive tugget och litesnett avslut renderade i betyg 6-7.Nöjd trots allt!

Hoppet då: Även här lättade hon och tydligen lite snett avslut så betyg 9-9.

Summa lydnaden blev 193.5 och den är jag GRYMT nöjd med!!

Angående spåret...vi kommer igen  !!


STORT GRATTIS TILL INGER OCH HJALLE SOM VANN OCH BLEV UPPFLYTTAD!!!


Efter tävlingen drog vi vidare till Vomb så Skrullan oxå fick göra lite och då iform av sök!!


Utan press från mig  , så jädrar vad tanten hon går, rakt och fint, utom ett skick och sjunger hos figgen gör hon. Kan gå på lite..hon är snäll den goe whitey..men tycker hon att nu är det dags för bollen så tycker hon  .

6 skick fick hon och även med hennes prestation idag är jag grymt nöjd!!!!


Änzo gick som ett skållat troll i sökskogen idag, likväl som Yaxxon och Frasse.

En härlig skogning efter tävlingen kändes hur gott som helst och nu är flickorna nöjda...eller ja det vet jag inte förrästen...hmm de är rätt stökiga faktiskt..men en skön runda i skogen fick de innan hemfärd!

Mina underbara flickor  

 


Ovido - Quiz & Flashcards