Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Susanne Leijon - 3 oktober 2012 07:55

Det var vad gårdagen innehöll.


Tandhygienisten först och det såg som vanligt bra ut i det leijonska gapet. Lite tandstensborttagning och putsning av gaddarna var vad som gjordes så man var så fin och ren i munnen när man lämnade  .


Hem och byta kläder, hämta hundar för vidare färd mot Höör för att köra sök ihop med Kattis, Mats och Magnus.

Mats han hade kollat upp en fin ruta, kuperad på ena sidan och rätt tät en bit ut på andra sidan   . UllaSkrulla hon fick vara vallare och vad kottar man kunde hitta då, synd bara att ingen tvåbening fattade att de var kuligast om de rörde på sig...dåre!


Mats och Xtorm ut först och det blev ett antal skick men han är väl inte döpt till Xtorm för ingenting  .

Magnus och Eddie sen och här var det mest markeringsövningar, se till att E inte var på figgarna och så, men nemas problemas  .

Kattis och Yxza, här ville hon testa om hon fattade skallmarkeringar, för hon hade tränat en gång hemma på sig själv.

Yxza såg så jäkla rolig ut när jag sa skall till henne...hon lös upp, backade ut lite från det perfekta avståndet hon satt vid och började skälla. Hur svårt???  .


Bizzie sen och på vägen upp till rutan, så glömde jag att köra ngt skick på mig själv  , för Kattis och jag gick o pratade.

Hon hade full koll på figgarna när vi närmade oss rutstarten, för jädrar vilken hög sin nos som drog in dofterna  .

Ställde upp och ut i rutan for hon, jag hörde inget skall och jaha på väg tillbaka  . Om igen, likadant, på tredje där brydde sig Mats inte om att hon skulle skälla utan kampade med henne.

Ut på andra sidan och där gick hon jättefint och skallade på bra på Magnus.

Kallade in henne och ut till Mats igen men denna gången så skallade hon kanonfint  .

Magnus sida, jättefint där med sen på Mats , där låg han i en liten håla så hon hade lite svårt att lokalisera honom. Skicka om två gånger innan hon fick honom, men då skallade hon jättefint igen.

Tur damen är så omskickningsbar!


Nästa på Magnus hade hon lite svårt att hitta honom, vinden låg nog inte helt optimalt för hon drog vänster istället för höger ett par gånger. Hon hade nästan varit ute hos honom men gått fel håll, så det blev ett par skick för att komma fram, men till slut så...och bra skall då med. Nu var hon aningen trött i kolan för det hade ju blivit ett antal skick för henne så sista där tog vi helt synligt på Mats och direktbelöning!


Trots de som felade lite så är jag riktigt nöjd med henne framförallt att hon inte går ner sig   , men så många omskick.


Mats hade lite tips och ideer som jag tar med mig och testar!


Lite fika hos Mats innan jag, Kattis och fikaansvarig drog vidare till Höörs bk för lydnad.

Kattis och Puma först ut och den damen hon hade laddat i bilen  . Men det blev styr på henne till slut.

Mats och Xtormen japp det ser fint ut!


Bizzie då, lite genomkörning i appellen för vår del och LF, där var det lite plogigt, studs och så så Mats förslag var att ha bollen i handen nu istället och belöna bakåt. Behöver inte längre ha den i ärmhålan för hon har en fin kontakt!


Bizzie är smart och ingen trängning,kändes riktigt skönt att inte ha hennes bog att stöta till i tid och evighet, rakt och fint med blev resultatet och jag ska tänka på att inte ha så brått i svängarna  , hon får ju lixom ha en ärlig chans!

FG: lite snus och okoncentration på första, men det fick jag styrt upp och de två andra blev bra.


Apporteringen: Där var Mats tänk om att ha bollen framme för att få bort tugget när hon vänder sig för att sätta sig fot är samma som Jeanettes, och det har jag bara gjort ngn gång och det har inte riktigt fallit på plats hos tösen att man måste knipa om apporten för att få bollen...men vi tränar på. Vi har poäng i momentet men man vill ju mer....  .


Läggande och inkallning funkar riktigt bra, ska bara "lura" henne vad det gäller när man kopplat loss för då vet fröken precis...  .

Hoppet, lyssnade på Mats kommendering så det behövdes två kommandon från mig för att hon skulle hoppa tillbaka, men gör om och gör rätt eller ja tvåan blev som ettan...men trean, där tänkte hon till så det tog en liten extra stund innan hon hoppade tillbaka men det behövdes inte två kommandon.

Mats han stod ju med apporten dessutom och den är ju hallaballokul!


Avslutade med en 4 minuters platsliggning och japp!


Omdömet om lydnaden var iallafall att det såg trevligt ut och att Bizzie är en jäkligt trevlig tik  . Det sista hade jag full koll på och det första har man ju hoppats på, men visst..det har ju känts bra så...  


En riktigt härlig semesterdag blev det allt hundträningsmässigt och lite mer sök i kuliga skogar ska vi allt se till att få till framöver med  .


Ikväll är det klubbning som gäller och jag tror minsann att det ska få bli lite kommendering igen....


Ha det  

Ovido - Quiz & Flashcards