Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

TRÄNING, TÅRTA OCH 10 MÅNADER

Av Susanne Leijon - 31 maj 2012 07:45

Onsdagsparty igår ju och då smaskades det ju tårta   . Tack Bergtröms och Tommy som fixade detta med Veras elituppflytt  .


Platsliggning så jag la Bizzie mitt i högen, kunde ju bli spännande  . Hon har ju antingen legat själv eller en bit ifrån tidigare men man får ju testa....

Jag gick ut ett par meter från henne och hon låg jättefint i ca 3 minuter, sen märkte jag att hon blev liite lättare i gumpen..och innan jag reagerade mer över det så hade hon rest sig, lagt sig och börjat krypa lite framåt, så lägg om damen igen och då var det väl mindre än en minut kvar men hon låg  . Får nog ha henne att lägga sig lite på ena lallan för då blir det lite mer avslappnat.


När hon ändå var ute och Ullan är ju en doftälva  , fråga Frasse, för han spårade hela vägen där vi hade gått, hahahahaha, så körde jag lite lydnad med henne.

Känns fortfarande jättebra, plockar ut sättandena lite emellanåt, för att få de lite snabbare och nu har hon koll på att sitt är sitt och ligg är ligg...gick hyfsat fort  .


Hoppet, lågt hinder, sitter fot och hoppar på kommando, då får hon bollen!


Apporteringen körde vi även igår, Tack Mariana för träbocken  .

Är egentligen ingången och fotsättandet kvar, ellre ja hon kan komma in och vända upp men då spottar hon ut apporten. Körde lite att hålla den framför henne så hon får hålla fast den...gick väl sådär  .


Men hon är lydig, duktig och glad för sin matte lilla   .

 

som dessutom blir 10 månader idag.


Sen blev det Ullans tur och hon skulle få testa på Rallylydnad  .

Tack Leif för den gedigna förevisningen. Verkade ju plättlätt men det var lite svårare för man har alltid tjatat om var fot är och nu så skulle hunden plötsligt sätta sig framför, och per automatik ville ju Ulla sätta sig fot när jag stannade bl.a, men det gick bra trots allt.

Det var faktiskt jättekul och jag tror att Ulla tyckte det  med även om hon i vanlig ordning var aaaningen...just...rallybrud  .

 

Körde två rundor på nybörjarbanan och tja vem vet det kanske blir Ullans nya karriar  .

De som tränar är ju oxå där nere på onsdagar så man kunde ju hänga på där lite.....


Avslutade kvällen med att Ulla iförd en boll, så hon kunde pyssla lite själv, medans Bizzie och Cobra de busade  .


Idag är det en vanlig torsdag, men Nathalie är den som står för handling, så det är städning kvar, tantvarning snart...torsdag har ju blivit officiell städdag  , men skönt att slippa till helgen.

Flickorna får kanske sig en skogsrunda, kan nog lura med mig Nathalie med,hehe, ananrs lär det inte bli mkt mer idag!


Go torsdag på er!!


 
 
Nina

Nina

31 maj 2012 08:15

Många T:n blir det :)! Lägg till Tantvarning så *hehe*. Grattis på tiomåndersdagen Bizzie alltså! Rally är ju definitivt Ullas signum så varför inte prova? Det finns lite filmer på youtube om det där - som hon kan kolla på alltså ;). Kul att lydnaden går framåt även för Bizzie och hon låg ju rätt länge ändå tycker jag :). //kramkram

http://www.palmstrand,se

Susanne Leijon

31 maj 2012 08:40

Ja jag ska nog absolut Rally:a med SkrUllan;-)).
Hon ska få ha lite filmtajm så får vi se om det hjälper.
Hon var duktig igår fröken B!
Kramis

 
Sabina

Sabina

31 maj 2012 08:31

Härligt med bra träning & det här med rallylydnad tyckte ju iallafall Ulla verkade vara fräckt :)

Grattis Bizzie på 10 månaders dagen alltså

Kramkram

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

31 maj 2012 08:38

Ja det var verkligen Rally över Ullas uppförande igår:-))).
Måste ju säga att Kahn hade säkert vunnit om du hade anmält:-).
Liten börjar växa till sig

 
Ingen bild

mariana

31 maj 2012 09:25

Grattis Bizzie ;)! Hon var jätteduktig på platsen, det där löser ni! Men som sagt, retar mig att jag missade Ullas rallydebut :) Tror det passar er alldeles utmärkt :))!
Tack för en helmysig fikastund <3 och Go torsdag dito !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards