Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Susanne Leijon - 13 maj 2012 17:08

Om vi börjar med idag så var det jag, Lotta, Magnus som skulle träna. Anna och deras killar var oxå med så de fick valla lite sökruta  .

Började med att traska spår, så jag gick till Ä, Lotta till C och Magnus till U. Lotta gick sedan själv till Hobbe oxå.

Sen vallades det sökruta, inte så lång för det var bara Bizzie som skulle köra.

Magnus och Lotta "gömde" sig medans jag hämtade Bumlan som fick sjunga upp sig lite på vägen upp, för att tala om vad det var vi skulle göra  .

I höjd där Magnus låg, som hon förövrigt konstaterade snabbt,hihi, så på andra sidan vägen nästan precis i kanten så var där en dam med två hundar som traskade runt.


Jaja vi får testa och se...men Bumlan hon sprang så fint så till Magnus och hittade honom i hålan och började skälla.

Mojjan kommer efter och sedan in till stigen i full fart och då har bannemig tantan oxå letat sig dit, fast på andra

sidan stigen  .

Nu vindades det än mer från bizzies sida och naturligtvis så drog hon ju ditåt, men hon kom tillbaka när jag kallade  , så omskick och nu gick hon jättefint till Lotta!


tredje blev först lite grunt och hon kom tillbaka, men på´t igen och då hittade hon Magnus!

Fjärde där vek hon av lite till höger och då är det synd att ingen var på stigen för jag trodde hon var mkt närmre vägen än hon var, och då också tanten.

Så precis när jag kallade så fick hon Lotta och valde henne, vilket jag väl i nuläget ändå är bra.

Femte fick vi också göra om men snäckan hon går och går även om hon nu var aaaningen trötter. Magnus fick hjälp igång henne med skallet.

Sista till Lotta så fick det bli en klapp och då jädrar!


Ullas spår: Ett 10-mässigt upptag, och sedan så hade Magnus gått på alla konstiga sätt och på ett ställe så vindade hon lite väl mkt och hade därmed sneddat lite  , så man fick allt tala om för henne att ner med näsan lille fröken. Aha sa hon.......

Missade väl en pinne tror jag men är för övrigt nöjd med whitey!


Uppleten:

Ulla: Bra men har gjort bättre!

Bizzie: Bra även om det var lite mkt spring emellanåt, men näsan är ju på så....

Men vilken vindning från stigen då.!!!Hon riktigt sög in alla grejorna  .


Duktigt av henne dessutom eftersom vi precis innan kört sök! De kan sortera de små!


LÖRDAGEN!

Lite pyssel hemma först, sen en långis med brudarna innan det var dags för mig och Ulla att åka till klubben för TS-tävlingen.

Bizzie fick njuta hemma istället.

Vädret kunde absolut varit bättre  , men allt går ju...eller får ju göra det!

obligatoriska momenten, Plats, ink 50 m, lf och läggande.

Platsen fullt, lf en 8, läggande, 7.5, brukar vara betydligt bättre och ink en fet0:a. När jag vände mig om så är hon väl ett par meter bakom mig  . kan väl säga att man har sällan blivit så häpen!!!APA!!


De valda: Högrekryp en 9, metall 8.5, fg 8 och ink 9, nu visade det sig att valet på ink blev lite fel för det blev en lyd 1 ink  .

JAja en kul grej och gott med grillat och gemenskapen!!


FREDAGEN: Hände väl inte så mkt förutom en långis efter jobb och sedan lite gott grillat....


TORSDAGEN:

Skyddsträning för Bumlan och det gick bra!

Hon var så fokuserad på magnus bara han kom i närheten och släppte honom inte med blicken  .

Kommandot, och då far hon fram och skäller och får först ett par missar men sen så sitter hon i skinnet med ett bra bett! In till mig och då släpper hon skinnet.

har lite olika åsikter. Antingen om hon vill på´t igen eller som Mats trodde att nu ska vi se om jag fattade det rätt...han sa nog att hon gick ur funtionen, men var ändå i drift...kan det stämma??, ni som kan bättre.

Så på med lina på skinnet så hon fick kämpa lite mer och då höll hon bättre tag i det under mysstunden med.


Bra bett även där hon missade, smackade hon ihop tänderna rejält!


Ulla fick lite lydnad och sen tog hon och traskade upp under tre platsliggningar...undar om hon vet att det är den störningen som de hundarna hon legat med behöver  .


Sen får vi återigen denna helgen gratta Bizzies uppfödare Jeanette och hennes Rixi till  cert och DM!

SM-starten verkar säkrad!! Jätteroligt och bara på två tävlingar!!


Så det var de dagarna det, snart ny vecka och då blir det skydd, tisdag, lydnad onsdag, kankse sök torsdag, sen komemr syrran ner så det blir nog inget tränande i helgen.

Ha en go söndag, för det ska jag ha!!

Ovido - Quiz & Flashcards