Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Susanne Leijon - 3 maj 2012 08:11

Helt ljuvligt väder igår  , träning på klubben och uppflyttningstårta på det...man kan ha det sämre  .


Rasterundan är ju obligatorisk när man kommer ner lite tidigare och på det fick Bizzie öva lite innan det var dags för lilla samlingen.

Plats på schemat och jag la inte henne med de andra utan la henne själv nedanför "hyllan".

Gick väl ut en 20-30 meter och när jag väl kommit ut då rullade hon över på ena lallan, och såg väldans bekväm ut.

Sådär låg hon i 5 minuter under tiden det andra gänget sköt av sina skott. Duktig duktig grå!


När hon ändå var ute så fick hon börja träna och vi ältar på med lf/ff och det ger resultat minsann. Övning ger ju färdighet, och kan inte mer än instämma  . Lite stegförflyttningar, mkt halter på alla håll och kanter, prioritera snabba sättanden lite språng där hon inte får studsa, och den lilla hon kan jättemycket  .


Läggandena de var igår lite snabbare än i måndags  , och inkallningen satt som en smäck!


Ulla-Skrullan fick ff, som igår kändes mkt bra!

Skallet  ,shit vad hon kunde det igår då...överraskningarnas hund det  .

Lite ställanden på korta avstånd som påföljd till läggande och ställande under gång, hehe kan gott lura damen lite...

Kröp det gjorde hon med, och backade i vänstersvängen  .

Hon fick även agera störning till Änzos plats och det kan man ju lungt säga att hon var. Kröp lite för att efter påminnelsen att ligga där jag lagt henne så reste hon sig istället och kom...asså vit!!

Men Änzo han låg  .


Bizzie fick ut lite igen för att köra en budis, och det var längesedan....märkte jag för hon rundade i stort sett bara Lotta  , men hon kunde ju få in henne till sig för att göra om och göra rätt....vilket jag iofs inte vet om det blev.....trött i kolan var hon iallafall så då blev det inte mer utan vi gick och käkade uppflyttningstårta, signarad Leif och Benzon!!


Kollade lite på Änzos kryp efter det, det tar sig!

Lotta hon fick agera jaga iväg hund medans jag talade om för herrn att har jag sagt ligg så är det ligg och hans mojja kan ta tag i hunden som var på väg..... Duktig Änzo!


Kvällen avslutades med att Ulla och Bizzie fick lattja lite på agilitybanan med att springa genom tunnlarna, vilket Bizzie innan tyckt varit hua..läbbit...men igår..iofs ivrigt påhejad av Ulla, Lotta och mig så slutade det med att hon i stort sett självmant tog sig igenom  .

Ulla däremot är ju inte klok!!!


Jaha ikväll får vi väl se vad som händer...behöver handla, städa...

Ovido - Quiz & Flashcards