Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Susanne Leijon - 21 maj 2012 07:34

Å vad det är skönt med nån dags extra ledighet och när dessutom vädret   faktiskt varit bra istort sett alla dagarna med så är det ju än liitie bättre!


Torsdagen då:

Började med att jag grejade lite hemma, innan jag for iväg och handlade inför att syrran med famijl skulle komma. Lite mer planerande vad det gäller mat och övrigt ju... men efter det så var det dags för lite lydnad ihop med Mariana och Dakky.

Jag trodde ju att Roger skulle ha bilen hela dan för sitt fiskeri men han skulle tydligen inventera först så...jaja det gick ju bra att träna på gräsplätten längs 108:an med  . Lite naturliga störningar om man säger så.....

Flickorna var duktiga!

Vi lyckades med konsten att träna i uppehåll och pausa lite i regnet, och bara det!!!

Här kommer Dakky i en inkallning...

Efter träningen så tog vi oss till Casa Leijon för lite fika och då kunde D och B leka lite i trädgården. Det går , än så länge  riktigt bra när de leker. Vi får väl se hur länge det håller....

Fredagen:

Då bar det iväg till skogen och det var jag, Mariana, Nina, Petra och Jonas som kom.

Jag gick själv ett spår till Bizzie och sedan bytade jag och Nina till Ulla och Yaxxon.

Bizzies spår blev nog en 700 meter skulle jag tro, med 7 apporter och en hel del vinklar och jag kan ju säga det att ..fy fanken vad bra hon spårade  .

Bra drag i linan genom hela spåret, inte för bra utan precis lagom.

Klockrent upptag, inte en massa snurr i vinklarna, utan bara en liten koll och sedan valde hon rätt. Alla pinnar fint markerade. Hon stannar endast, ja skulle det ta för lång tid innan jag kommer fram så kan hon ta de och komma in till mig, men för det mesta står hon snällt och väntar på mig  .

Så himla nöjd med hennes spår i fredags!!!

Ullan hon fick ett som var 1100 meter och upptaget var lite lojt, med lite kollande, men väl ute där spåret var så valde hon rätt håll.

Spårade mkt bra, en spetsvinkel hade hon liiite bry med och två pinnar traskade hon över. Pinnstig kanske för damen  .


Bizzie fick ett upplet och ja det har ju gått bättre  . Hon fick in grejorna men ...släppte någon på väg in och sista fick jag gå ut och visa henne var det låg...och skicka igen och då jädrar!

Syrran med familj kom på kvällen så lite god mat och dryck blev det och vi kunde sitta ute och äta och bara det!!

Lördagen:

Här fick flickorna sig två längre rundor, först en i Svedala där Micke hängde med och senare efter att jag skjutsat in syrran till stan, för möhippan hon skulle gå på, så tog vi en tur till Norrskog hela klanen.

Riktigt skönt väder och bara traska runt i.

Syrrans Olivia med favvon Bizzie.

Lilla Tindra hon fick posera hon med

På kvällen var det fotboll, just hate it, och huset var fullt med tönna karlar, så jag intog Nattas rum istället för lite tv-gluttande  .

Igår blev det lydnad på klubben efter att klanen hade åkt hem, och det var Lotta, Jag, Sabina och Leif som var där.

Ullan först ut och jäklar vad hon var till lags igår då  . Jättefint ff, kryp, skall och ställande.

Whitey kan!!! när hon vill  .

Bizzie var jag oxå riktigt nöjd med!  .

LF där kontakten premieras blev mkt bra!

Läggande, där har hon full koll på att det är det momentet som ska köras, så första där la hon sig själv...  

ajabaja lilla fröken  , gör om och gör rätt och japps! Snabb reaktion och läggande blev det!

Inkallning klart!

Både Khan, Benzon och Änzo skötte sig oxå mer eller mindre exemplariskt!

Platsliggning för Ulla ihop med sonen och denna damen är väl för kul  .

Antingen så gör jag ngt konstigt eller så är hon fullt på det klara med varför hon tvingas ligga så mkt plats ihop med sonen. Se till att han får en trygg platsliggning där han inte behöver leka ordningspolis.

Och igår blev det hela mkt bra, för sonens skull.  .


Väl hemma vankades det grillspett och sedan fick mitt projekt inoljning av utemöbler fortsätta. Nästan klar med stolarna, då tog oljan slut  , attans. Jaj påt idag igen efter körningen till fotbollen.

Handla lite, skogspromenera, och kanske lite lydnad under tiden, ja man får se vad man hinner!

Go solig måndag på er!!!!

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards