Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

BYTE/ FÖRSVAR

Av Susanne Leijon - 30 maj 2012 07:32

  Tankarna idag går först och främst till Lotta som igår fick säga hejdå   till sin älskade Hobbe  .

 


Annars igår så var det ju skyddsträning och det var bara jag, Vicky och Magnus som körde. Kattis kom på en liten blixtvisit  .


Som vanligt lite lydnad först och för Bizzies del så plockade jag ut sättandena precis som jag gjort med läggandet för att få det snabbare. Kunde man ju tänkt lite på innan ju...  

 Det tog ett par gånger för att få till att sitt är sitt och inte ligg, har ju kört så här hur mkt som helst med läggandet, så det var ju inte så konstigt  , men sen så.....


Yohnsson kördes igenom i lite moment inför tävling och japp det ser bra ut!

Magnus fick lite tips gällande krypet och hoppet. Härlig hund den där Qass!


Yohnsson fick skyddsat lite inför kommande uppkörning och det såg riktigt bra ut igår  


För Bizzies del så körde vi igår byte/ försvarsträning, där hon ska växla mellan att jaga bytet när Magnus agerar för att sedan "bevaka" när han är passiv.

Jädrar vad duktig hon var  .

Make my day!!


Fullt bett i kudden alla gångerna, och det var första gången vi körde på den, duktig Bizzie  .


Min, min, min...

Fina fina grå!!

Alltid redo!

Även att hon inte fick ta kudden när hon släppt den gick bra igår  .

Magnus var riktigt nöjd med lillfian igår och naturligtvis jag med  . Hon gjorde tydligen precis vad hon skulle, växlade jättefint mellan byte/försvar,så det kändes hur kul som helst!


Ikväll väntas det onsdagspartyträning och en Elittårta för Veras uppflyttning.  


Avslutade kvällen med runda runt dammen.

 
 
Nina

Nina

30 maj 2012 09:02

Vilka fina bilder :)! Gött att vovvarna var duktiga OCH att ni fick fint väder till på köpet. Ikväll väntar tåååta' - det är minsann på tiden det :). Så ledsamt att Hobbe blev sjuk. Nu börjar man sannerligen tänka på att vi har några gamla kämpar i gruppen som kommer att lämna oss, en efter en. Man vänjer sig aldrig. //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

30 maj 2012 11:50

Känns ju extra kul när vovvisarna är så duktiga!! Vädret gjorde det ju inte alls sämre...
Tårta, det var ju ett tag sen....men vänta nu ngn är skyldig ett gäng,hahahahahahaha...undrar var de tog vägen?!?!
Hobbson ja, inte var han så gammal heller. Alltid lika jobbigt!
Kramis

 
Sabina

Sabina

30 maj 2012 09:40

Jättefina bilder- härligt med bra träning i sommarvärme :)

Det är baksidan med att ha djur- det blir aldrig lättare att säga hej då <3 <3. Tack & lov har man alltid kvar alla fina minnen.

/ Kramar.

http://schaferbus.bloggplatsen.se

Susanne Leijon

30 maj 2012 11:48

Telefonen tar faktiskt hyfsade bilder, framförallt tycker jag det är kul att ha med lite i bloggen. Blir ju lite mer talande då:-))).
Usch ja, våra underbara djur, de skulle få finnas för alltid

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards