Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

BAL, TRÄNING OCH LITE ANNAT SMÅTT OCH GOTT

Av Susanne Leijon - 28 maj 2012 07:38

I fredags var det dags för Nathalie och hennes Henrik att gå på skolbalen

Så stiliga så  .

För min del blev det gott grillat och lungt och skönt. Är så gott att sitta på altanen och bara njuta i det härliga vädret  .


Lördagen var det dags för lite träning och då på Revinge.

Varmt och torrt till att börja med för att sedan komma lite regn.

Jag, Lotta, Cina och Petra var det och sedan tittade Irene ut lite senare.


Jag traskade ett högrespår till Yalla och Cina traskade ett spår till Bizzie, Lotta till Ulla och Diva och Petra till Lotta.

Donade så att man skulle kunna hänga med i de olika spåren om man så önskade  .


Bizzies spår ja det gick inte sådär bra.

Kom till första pinnen men sen ville hon fortsätta en längre bit fram än vad Cina ville.

Cina var helt säker, jag undrar allt jag  , på var hon hade vinklat, men Bizzie fick inget fäste överhuvudtaget och istället för att klydda så tog jag av henne från spåret och så gick Cina ett nytt till henne med vinkelmarkeringar.

Tog Yallas spår under tiden och det gick jättebra!


Ulla fick sitt spår och hon traskade iväg åt rätt håll och tog sig igenom spåret i hettan. Duktig tjej  .


Bizzies nästa spår, ja då kom det megaregndroppar och spåret utlagt i torka och sedan regnet på det...men hon var jätteduktig!

Lite yvigt på vissa raksträckor, men vinklar och pinnar hade hon koll på. Ett jäkla drag i linan, så vi får nog dämpa farten lite...kan vara därför hon "blev av med sitt spår" emellanåt,hihi


De andra åkte hem och jag tog en prommis med brudarna för att sedan snabbt få för mig att köra ett upplet med de  , så en ruta vallades på helt öppen mark och Bizzie var först ut.

De tre första föremålen gick mkt mkt bra och naturligtvis skulle jag ju hållt där, vilket jag ju funderade på med tanken på värmen   , men naturligtvis körde jag ett sista och det blev ju då inte heller bra, en stor jäkla   skulle jag allt ha fått.


Ullan hon jobbade på och fick in sina grejor hon med!


På kvällen så var det lite samfällighetsgrillning och mannfallet var stort så vi var bara 4 familjer som grillade och vi hade tur för det blev upphåll och vi kunde sitta ute, faktiskt ända till 24 i stort sett. Underbart och det var det ju även att Sverige tog hem Melodifestivalen!!!


Söndag blev det och jag tog på mig att högtryckstvätta och sedan olja in trädäcket, som nu är så fint så fint. Roger får ju se till att fixa till poolen så den är klar till nästa värmebölja    .


Hundarna fick sig en hyfsad prommis och sen fick Bizzie lite lydnad, lilla pluttan vad hon är duktig!!


Tips på snabbare sättanden är vad vi behöver, för de är INTE snabba  .

Hittar inte min träapport, så det måste jag införskaffa idag tror jag, får se om jag hinner. Fotbollskörning ikväll och då får vi se vad som göres under tiden de tränar.

Tis: Skydd, Ons: Klubben, Tors ? Fre: Backen m jobb på kvällen, Lör: Skogen och Sön: Rasmus match, Vila? ähh kul när livet rullar på  !


Ha en go måndag!

   


 
 
Nina

Nina

28 maj 2012 08:18

Vad fina de var, balfolket :)! Kul. Det är icke lätt för de små bären i denna hettan men samtidigt - lika bra att träna då, iaf lite. Verkar som att veckan är planerad in i minsta detalj allaredan *pust*. Hoppas ni får fint väder när ni ska till Bakken! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

28 maj 2012 09:49

De var jättefina!
Det gäller att träna i alla väderlekar;-)), men i mer eller mindre mängd.
Gäller att ha koll på vilekn dag man ska göra vad bara;-))).
Utan fint väder inget Backen.// Kramis

 
Ingen bild

mariana

28 maj 2012 08:38

Vilket fint studentpar :)!
Det är svittigt i värmen, duktigt jobbat av jycksen! Smällen kan du få av mig på onsdag... ;) Nej, f'låt jag menar, vänta med att köpa apport. Tror nämligen att jag har ett antal alldeles nya liggande i en låda - återkommer om detta ;) // Kramis

Susanne Leijon

28 maj 2012 08:48

Så stiliga och söta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards