Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

HÄVDNING

Av Susanne Leijon - 23 maj 2012 07:43

är vad den lilla grå försöker med. Inte gentemot mig men mot Ullan  .

På klubben i söndags, ja det är lite Ullas fel själv för den är så jäkla dryg när vi går sista rundan innan hemfärd för hon är bara på och pockar för att få godis eller boll och gud nåde den som kommer nära....  , hund alltså...

Bizzie tröttnade väl på Ulllas dumheter så hon svarade upp, och där stod jag och fick sära de bägge två  . Inget hände och Ulla släpper ju allt direkt men däremot liten hon tyckte att hon var stencool och mullrade på...men se lilla damen...du tänkte nog inte speciellt rätt nu....  .

Igår kväll var det dags igen. jag satt där uppe och Bizzie låg precis vid trappan när Ulla kom upp och ojoj, men den lille fick återigen veta vem som bestämde   !


Annars så i måndags tog jag och traskade 7 km i bokskogen under tiden Rasmus tränade, och attans vad skönt det var!

Stukade till min fot dagen innan och under de små joggingpassen som jag la in i skogen  , så naturligtvis skulle jag ju trampa fel igen, ramla och skrapa upp benet.


Igår var jag på kurs halva dagen för att lära mig att lägga in de som blir skadade i trafikolyckor i ett speciellt system som Transportstyrelsen har.

Alltid kul med nya arbetsuppgifter och det började ju plättelätt sen så var det att man skulle rita in alla olika på kartor och dylikt och det blev ju lite mer.....  , men det ska nog gå bra. Ska väl på kurs sedan till hösten men kommer att börja lite så smått här innan så man har lite koll tills man kommer på kursen.


Hade även lovat min väninna att hjälpa henne med hennes killar när de skulle springa Kalvinknatet i Malmö. Vilken tillställning och vad mkt folk  . Men det var kul att hennes ena kille kom som nr 13 och den andre var bland de 25 bästa bland en hel drös med killar. Bra jobbat.


Bizzie fick sig lite lydnad igårkväll med efter rundan, när det svalnat av lite och jadå det gick bra!

Duktig liten kicka är det.


Ikväll är det träning på klubben och vädret det fortsätter att vara hur gött som helst!

 
 
Ingen bild

mariana

23 maj 2012 16:43

Hoppas fot och ben känns bättre! Gå kurs är alltid bra men det tar ett tag innan det *landar* ;) Ha en skön afton i värmen! // Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards