Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

CRISP OCH KALLT

Av Susanne Leijon - 25 januari 2012 07:40

men skönt är det trots allt  .

 

Igår hämtades  

 

För att kunna få en fin plats här hemma hos oss så vi kan tända et ljus lite då och då och minnas fina gamla Kiafia.

 

När jag ändå var hos vetten så passade jag på att väga lillskrutt

 

och nånstans 24-25 kg ligger hon på, stod ju inte riktigt still så  .

Är väl lagom antar jag för tittar man på henne så är det ju mest muskler och hon känns lagom i hullet.

Jag väger ju inte hennes mat utan kör på känsla...  men det känns bra.

 

När jag ändå var i Tygelsjö och det visade sig att Lotta tänkt träna Änzo

 

så hängde vi ju på naturligtvis.

Vi tränade sidan om fotbollsplanen där det pågick träning till Bizzies stora glädje  .

Massa människor och bollar, tjohooooo tyckte hon och jag förutsatte att detta kommer inte att gå....

det gjorde det ju inte heller stundtals  , men blev glad att lillan faktiskt kunde koncentrera sig lite.

Vändningar på stället, och hon är rätt snabb o sätter sig rakt, men det tar liite tid innan hela lallan når marken. Ett par steg åt gången och jadå det tar sig.

Ligga kvar kändes ju som en utmaning, MEN hon är duktig. Hade ju full koll på tjejerna o bollarna men försökte inte ta sig dit utan de gånger hon gick upp så var det till mig..så gör om o gör rätt. Jadå!


Änzo han var glad i hågen och lite väl yster till en början men lugnade ner sig och det blev väldigt raka o fina sättanden!

 

Till skillnad från sin mor som

 

 ja jag vet inte vad som flugit i henne, men speedad är hon  . Lycklig som få, men allt ska gå så fort så fort, helst.

Mkt vänstersvängar blev det allt för att få till ickeplogning  , ja ärligt talat vet jag inte hur det blev...man ger lixom upp lite när hon är så pigg,haha

INkallning med ställande o läggande och DET blev bra  !

 

Det var gårdagen det, ikväll är det ny träning och då med Onsdagstårtgruppen!!!

 
 
Nina

Nina

25 januari 2012 08:16

Märklig känsla det där, att hämta sin hund i en låda :(. Men hellre det än att inte få hem dem och kunna skapa en liten minnesplats. Jag tycker oxå hon ser alldeles lagom ut, lillbruttan, känslan brukar vara bästa måttstocken när det gäller mat. Om inte annat vet man efter att ha haft en k-märkt att det gäller att öka och minska. Härligt med lite störningsträning :)! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

Susanne Leijon

25 januari 2012 08:44

Rätt märlig känsla:/. Nu står hon i en liten papplåda i matrummet, mattes gammelhjärta. Men hon ska få en fin plats under syrenen, som alltid blommar så fint så det blir bra.
Ja hon gör ju det, lilla B. Bra att andra med tycker som jag;-).Den K-märkta fick man hålla efter, medans Ullan alltid skött sin vikt själv*fniss*.
Störningsträningen var väldans nyttig!/ Kramis

 
Ingen bild

mariana

25 januari 2012 09:04

Lilla Kia-gumman, så fint att få ligga under syrenerna <3 Jag tar aldrig hem mina, gjorde det en gång och klarade helt enkelt inte av det känslomässigt! Minnena har jag ju ändå <3 Ha en härlig afton, jag kommer inte ;) // Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Leijon - 26 februari 2014 07:35

                                      IDAG FYLLER VÄRLDENS BÄSTA, TOSSIGASTE SKRULLA-REDA 9 ÅR   .       ...

Av Susanne Leijon - 17 februari 2014 07:44

är väl rätt lagom att träna hund   .   Revingemark för gruppen och vi började dagen med plats med skott och budis. Platsen är inga som helst problem, hon ligger kanon hela tiden,   Budisen, där har hon vid ett tillfälle sprungit till skytte...

Av Susanne Leijon - 6 februari 2014 08:16

Shit vad det är kul att träna med Bizzie.   I tisdags körde jag ut för att rasta de bägge, men la även ett spår till B och under tiden så fick de bägge varsitt uppletande. Rutan blev på en kulle så det var ju lite kul att ´se hur de jobbade. ...

Av Susanne Leijon - 27 januari 2014 07:59

Och det handlar naturligtvis om hundträning  .   Lördagen först då var hela fm och halva efm upptagen med diverse måsten, men sen efm drog jag iväg till Sturup för att rasta de bägge, men vafanken...blev att jag först huttade ut varsitt litet spå...

Av Susanne Leijon - 15 januari 2014 11:39

Och det handlar om Bizzie och hennes korgarbete i skyddet  .   Bita, Släppa och Bevaka det har grundats rejält med damen och vi har fått klura lite på att få till rätt attityd redan från början men jag/vi, skyddsgänget   tror/ känner att NU ligge...

Ovido - Quiz & Flashcards