Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Susanne Leijon - 23 januari 2012 07:33

kan man väl påstå har fallit under helgen  .


Lördagen var man på Sturup o skulle spåra och det började bra, vädermässigt men sen så.....kan ju säga att jag var aningen blöt   när jag kom hem.


Men med tanke på mina hundars arbete ute på det blåsiga, regninga Sturup och väl hemma en varm dusch, så känns det som att det kvittade med regnet  .


Vicky o jag bytade spår, så jag gick till Y och hon till U o B.

Vi hade ingen jätte liggtid utan B:s spår tog vi efter ca 45 min och den lilla underbara grånosen hon drog iväg i upptaget, med svansen i topp  . Hon är så säker i sitt spår, och även om hon kom lite utanför kärnan i blåsten så tar hon sig tillbaka och vindar in sina pinnar. Hon stannade vid alla pinnarna idag  , tjohoo.

Hon fick sitt spår i varvat högt och sedan ut i lågt gräs och där blev hon allt lite fundersam men bestämde sig för att hmm det är nog meningen att jag ska ut från det höga...och sen efter lite spårande så fanns slutpinnen!!

Detta är helt klart världens bästa grånos  . 

Ullan, hon gjorde ett klockrent upptag  , Yes!! Och iväg for hon, fick sin första pinne och vinkel sen hade hon lite brått, för hon missade nästa pinne och vinkel, då de var synkade med varandra,hihi men hon är så kul Ulla för kallar man då tillbaka henne så är det precis som om hon vet trots allt för då tar hon bara upp spåret o tuffar iväg åt rätt håll  . Hon kämpade sig igenom spåret, upp för kullen o ner för kullen och med en till missad pinne så stod hon en stund senare vid slutet!


Detta är ju då världens bästa whitey  .


Upplet och ja inte gör Ulla sin matte besviken inte  .

För Bizzie var det inte fullt planerat, hmm var ju aningen blöt och kall. Gick på stigen så hon fick vinda och min tanke var ju att när hon väl hade grejen i nosen så skulle kopplet bara glida igenom halsbandet så hon kunde få fullfölja...men nu så blev det ett litet ryck eftersom det fastnade lite  , men det brydde hon sig inte om, utan for ut i rutan och "letade". Men hon hade tur att hon sprang på grejen, tog den och kom in, eller ja jag gick o mötte henne, hmm ska naturligtvis gå ifrån och in till stigen så hon får komma fram till mig!!

En gång till, och det blev bannemig samma med kopplet, men hon letade lite bättre här och fikc sin grej och då for jag mot stigen, för att efter Ninas uppmaning vända mig om och ta emot grejen.


Naturligtvis höll jag ju där  .


Eftersom jag ändå var blöt så var det lika bra att gå en runda där ute med så de var rastade tills jag kom hem!


Igår tog vi oss en tur till Gessie för att inspektera det nya huset ute på leråkern  .

Härligt med nybyggt, och de har ju två hus! Lillstugan var ju jättestor med två rum o toa!

Jättefint hus och gissa om R nu vill bygga nytt.....


Väl hemma så fick flickorna sig en långis, men shit vad det frös på  . Gick knappt att gå på gång/cykelbanorna så halt det var, så det var bara till att traska i gräset.

Men när jag kom hem så tog jag den underbara grå för lite träning.


Vi fortsätter med positioner och lite linförighet och jadå, jag tror nog allt att hon börjar greppa att lilla lallan ska inte vara sned utan den ska man ha intill sin mojjas ben när hon stannar  . 5-10 minuter varje dag ett tag, sen så...ska man väl kunna börja att gå lite längre med henne.


Morgonen idag så var det ljuv musik ur klockradion och på det två ljuvliga nosar som så sakta skulle berätta att det var dags att stiga upp...

  

Ha en go måndag!!

 


Ovido - Quiz & Flashcards